Hur visar jag att jag är kär?
19.02.2022
Jag är superkär i en tjej i min klass. Varje gång jag ser hon blir jag varm och känner mig helt pirrig. Jag vet inte om hon märker att jag gillar henne.
Hur ska jag göra för att hon ska förstå? Jag kan ju inte bara gå fram och säga typ "Du, jag är kär i dig" eller?
Kär kille
my do

Utvecklingspsykologistuderande My svarar
23.02.2022
Hej och tack för din fråga! Jag förstår det kan kännas svårt och även lite jobbigt att visa intresse för en person men du kan alltid testa med att börja hälsa på henne. Du kan även testa börja små prata med henne, om ni t.ex. råkar ha någon lektion tillsammans kan du fråga vad hon tycker om lektionen. Idag är det även lätt att få kontakt med andra genom sociala medier som t.ex. snapchat och instagram. Kanske kan du kolla om hon har något av dem och börja skicka/ följa henne? Ifall det är så att ni redan har kontakt kan du försöka fråga om hon t.ex. en dag har några planer eller om hon skulle vilja umgås och då föreslå något, t.ex. en promenad eller fika? Hoppas allt går bra och lycka till! Mvh. My