Intresserad?
06.01.2019
Hej, jag håller på att få något fel känns det som för jag har en kille som började skicka med mig i sommrast och vi har skickat varje dag sedan dess, vi har dock aldrig träffats. Men ibland kommer det sådanna vibbar som om han är jätte intresserad av mig och en gång berättade han en sak för mig som ja tror han inte berättar åt alla? Å allt känns bara så tydligt då. Men ibland eller oftast skickar han typ ingenting och svarar bara kort och jagvet ingrting vad han tycker eller tänker. Och jagvet att i det här laget så borde man fråga. Men sanningen är att jag inte vill för just nu vill jag vara singel å är inte redo för ett förhållande ugen , men är samtidigt super intresserad av denna kille. Han är den enda jag tänker på dag ut och dag in. Och jag vill bara sluta tänka på honom för nu är det som om han inte är intresserad över huvudtaget. Men samtidigt vill ju jag skicka me honom så jag är såå förvirrad?? Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
14.01.2019
Hej!
Okej, jag förstår helt att det känns förvirrande.. Det verkar som om detta är något du verkligen funderat på länge och mycket. Jag vill börja med att ställa dig tre frågor:
Varför känner du att du inte är redo för ett förhållande? Är du rädd för att han inte är intresserad? Vad är det du gillar med honom?
Fastän du skrev att du inte vill fråga honom, så skulle jag ändå ge det som tips. Eftersom då får du reda på vad han känner, om han inte är intresserad så kan ni fortsätta vara vänner och du har troligtvis lättare att sluta tänka på honom hela tiden eftersom att du vet vad han känner. Om han säger att han är intresserad av dig som mer än vän, så då kan ni ta det därifrån. Man behöver inte rusa in i nått jätte snabbt eller sätta stämpel på att man är pojkvän och flickvän direkt. Utan ni kan ta det i er takt.
Du behöver inte heller fråga av honom direkt om han är intresserad, du kan fråga om han vill träffas eller om ni har gemensamma vänner att ni hänger tillsammans med dem. Ge dig själv en chans att lära känna honom bättre.
Ibland känns vissa saker skrämmande orsaken är ibland att man kan helt enkelt inte kontrollera vad som kommer att hända, och det är helt okej. Kom ihåg att göra det som du vill och att våga fastän det kan kännas skrämmande.
Ta hand om dig!
Kram, Ida