Jag älskar honom
19.11.2013
Hej Decibel!
Ja jag värkligen älskar en kille i 9 an , vi känner varann jätte bra och vi är med varann varje dag med våra gemensamma kompisar ...
Men han är väldigt svår läst och man fattar inte ibland vad han menar.
För inte så länge sedan var jag och han och våra två kompisar vid mitt .
Vi hade jätte roligt och allt var bra .
Jag låg i min säng och blundade ögonen plötsligt kände jag att sängen sjönk ner en aning när jag tittade upp så jag han ligga bredvid mej !!!!
Han var jätte mysig och kittlade mej under fötterna och låg på mitt lår så länge jag drog mina fingrar genom hans hår.
Men jag vet inte hur jag ska ta allt vad han gör för han är sådär lite mysig med vi alla tjejer men det är för vi är så bra kompisar men ändå tycker jag han behandlar mej lite annorlunda .
Som igår så var vi alla på ett cafe . Han satt mitt imot mej och jag var på min telefon och så tog han tag i den men jag hade ett fast grepp so han fick inte tag i den .
Sen så sänkte jag telefonen och han hand lämnade i mina och han började smeka mina händer och höll på att fingra på mina fingrar m.m ...
Men jag vet inte hur jag ska ta det här heller :(.
Från en väldigt o rolig och fundersam tjej .
Jo förresten han tycker om nån men han är väldigt o säker just på henne men ingen förutom han vet och han vill inte ens säja åt henne att han gillar hon , men han skulle inte tycka om nån han inte är riktigt bra kompis med ... Osäker tjej

Ungdomsinformatören Lena svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
29.11.2013
Hej du Osäkra tjej!
Förlååååt att du fått vänta så länge på svar, men här är sådan rusning nu! Hittills den här månaden har vi fått exakt 100 frågor mer än normalt - och månaden är inte slut än. Men nuuu ska vi svara!
Fast kanske situationen mellan er ändrats nu på de här dagarna sedan du skrev? Om de gjort det, så skriv in mera här som kommentar på din egen fråga, okej? Så svarar vi mera då. Men om det fortfarande är så där osäkert och obestämt mellan er, så ska vi ge dig lite tips.
Se, att hålla kvar någons händer, söka kroppskontakt, låta någon röra en själv (typ när du smekte hans hår) är alla positiva tecken. Det är omöjligt att säga om han bara känner ett svagt fjärilspirr i magen när just du är i närheten eller om han är stört-upp-över-öronen-förälskad i dig. Jo, han har kanske berättat att han gillar en annan tjej. MEN, två saker. Dels så kan man faktiskt vara intresserad av flera på en gång, och det är sedan den som det börjar hända något konkret med som man plötsligt blir JÄTTEintresserad av (och glömmer den andra). Dels så kan just sådant som att han berättat att han känner sig osäker på henne eventuellt tyda på att han liksom lite vill göra dig en smula svartsjuk för att få dig lite mer intresserad av honom. Han liksom antyder att han nog är "inne" i det här med kärlek och förhållanden och att någon kan komma och nappa honom framför näsan på dig innan du hinner nappa honom - eventuellt alltså, vi VET ju inte.
Så vårt förslag är helt enkelt att du ska försöka få ännu mera kroppskontakt med honom, försöka prata ännu mera på tumanhand med honom, försöka få honom att skratta ännu oftare, försök flirta lite ;) Du måste absolut inte pang på fråga honom om ni ska bli tillsammans, utan låt det smyga sig fram, låt det liksom utvecklas ditåt naturligt. Chatta lite mera, bestäm att ni ska göra något visst tillsammans (behöver inte alls vara date-aktigt, utan bara till synes vardagliga saker), försök skapa era egna inside-jokes som bara du och han delar... Mera tips i den här stilen hittar du på våra informationssidor under Kärlek!
Vi håller tummarna! Hälsar ungdominformatörerna Liselott och Lena