Jag behöver hjälp...
26.12.2018
Hej decibel...
Jag har ett problem.
Jag är intresserad i en kille som jag varit kompis med i ca 2 år nu. Eller jag är rädd att jag inte bara är intresserad utan att känslor börjat uppstå. Han har dock flickvän, men det känns som att han ger mig dubbla signaler :/
En av mina närmsta vänner märker det också. Han kollar på mig ganska mycket och är intresserad av mitt sex liv jag haft sen jag och mitt ex gjorde slut. Han har även kollat ner för att han har haft ett leende på läpparna när min kompis lagt någon kommentar om mig (när jag är med). Det kanske inte betyder något men det är något han inte gjort sen det vi hade tog slut, vad jag har märkt. ( vi var inte tillsammans)
Vi träffas inte lika ofta längre, men nu pratar vi dagligen på sociala medier då han jobbar.
Vi har haft något tidigare och jag behöver hjälp att förstå. Kan det finnas något kvar sen tidigare emellan oss? Inbillar jag mig allt?
Jag vill verkligen att det ska finnas något kvar...att det inte bara är ifrån min sida och att jag inte inbillar mig.
Så det är min fråga; inbillar jag mig allt eller vad ska jag tro? dubbla signaler?
Jag vet att det är väldigt svårt för er att svara på, men vad som helst skulle hjälpa.
Heartbrokengirl

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2018
Hej!
Om han har en flickvän så är min första tanke att han är tillsammans med henne för att han tycker om henne. Så borde det ju vara i alla fall. Och det är inte rätt mot hans flickvän att ni inleder nått. Så om ni inleder nått se till att han inte är tillsammans med henne då. För hon förtjänar inte att bli sårad på det sättet.
Ni har kontakt varje dag, och han är intresserad av ditt sexliv, kan de vara för att han vill vara din vän? Och jo, jag kan förstå att det upplevs lite konstigt när han vill veta om det. I och med att du har svårt att tyda vad han menar och känner, så finns alternativet att du pratar med honom om det. Vill han bara vara vänner eller finns det några kärlekskänslor inblandat? Det andra alternativet är att du tänker att han vill  bara vara din vän och att ni kommer bara vara det. För han har flickvän. Då gäller det att försöka  komma över honom, och då kan det ibland vara knepigt att ha kontakt hela tiden. Ditt välmående är viktigt, så då måste du avgöra hur ofta du klarar av att ha kontakt med honom och på vilket sätt.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida