Jag dödade en fågel
17.03.2018
Haj jag har kent mig lite dystaer och haft skoldkensla ni var i min skola nyligen och nu vågar jag sega till någon vad jag har gjort jag har sycklat over en fågel och nu är den död vad skal jag göra? Fågel mördaren

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.03.2018
Hej.
Det är helt normalt att känna skuld då man har gjort någonting som man upplever att är fel, men jag tycker inte att du skall gräva ner dig över detta. Ja, det var ett liv - men det var knappast avsiktligt som du gjorde det? Livet är fullt av situationer där man råkar ut för obehagliga situationer och gör bort sig eller gör andra illa trots att det inte är meningen. Jag försår att du känner dig ledsen, men det betyder inte att du är en dålig människa. Om det faktiskt var i misstag som det hände så betyder det bara att du hade otur. Ibland är inte saker som händer någons "fel", utan bara händer. Då får man sörja det och hantera sina känslor - och sen försöka gå vidare och hoppas att man har lärt sig någonting av det som hände.
Decibels logo ser ut som den gör därför att det föreställer hörlurar. Logon - och namnet Decibel står för att de ungas röst skall få höras. Men det är helt okej om man tänker på det som en penis, dels kanske det gör oss lättare att komma ihåg, och dels kanske det påminner en om att man kan ställa frågor som rör det området också.
Kram
Tessi