Jag har typ känslor för en äldre kille
27.09.2022
Hej decibel!
Jag har typ känslor för en äldre kille han 18 och jag är själv 14 men jag tror inte han har känslor för mig jag vet verkligen inte vad ja ska göra för att varje gång jag ser att han har snappat blir jag glad men när han lämnar mig på öppnad så sjunker typ hjärtat och ja han har också över 1 miljon snap score och folk säger typ att det betyder han antagligen snappar med andra tjejer Liljekonvalj

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.09.2022
Hej,
Om han har så högt snap score så använder han uppenbart snapchat en hel del, men jag kan givetvis inte veta vem det är han skickar med. Det är alltid svårt att svara på huruvida någon är intresserad då jag ju inte känner till någonting alls om er, men om du själv känner att han kanske inte riktigt skickar helhjärtat med dig och inte svarar så kanske det skulle löna sig att försöka ta reda på vad han har för avsikter då han skickar till dig.
Man kan ju vara aktiv på snap och skicka med många utan att det innebär att man är en player, men om han t.ex. föreslår för alla tjejer som han skickar med att de skall ses så kanske han inte är värd att satsa sin tid på? Sen är det ju ett faktum att åldersskillnaden mellan er är ganska stor just nu, och att ni eventuellt söker lite olika saker i en partner. Han är trots allt myndig, vilket innebär att sex med dig skulle betyda att han gör sig skyldig till ett brott. (jag vet ju inte alls om sex är någonting som kommit upp men lagstiftningen är den samma - det spelar ingen roll om du vill ha sex eller inte med honom för det är ett brott oavsett eftersom han är vuxen och du fortfarande är ett barn.)
Med tanke på att du inte riktigt vet vad det är han vill eller om han är intresserad av dig eller inte så tycker jag att du skall ta reda på det ordentligt innan du eventuellt träffar honom ensam. Det jag menar är helt enkelt att man sällan ångrar att man lär känna en person ordentligt först, så du hinner ta reda på om han är intresserad av DIG eller bara av att ha sällskap med vem som helst. Om ni fortsätter att skicka snaps och det kommer på tal om ni skulle ses så skulle ni kanske kunna ses tillsammans med några andra, då är det också lättare att hålla igång diskussionen och om du har en kompis med dig så kan hen också försöka läsa av situationen och ta reda på vad det är han känner för dig.
Försök att ställa frågor i dina snaps, så får du se om han är intresserad av att svara eller inte. Om han då ställer frågor tillbaka så kan det vara ett gott tecken :)
Lycka till!
Kram,
tessi