Kär
20.12.2022
Hej! Jag är i lite knivigt läge känner jag
Jag är kär i en kille men hur kan jag få reda på om han gillar mig?
Vad kan jag skicka?? Inget flörtig men ändå lite skulle jag vilja skicka!? Hjälp Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.12.2022
Hej,
Som jag ser det så är din bästa möjlighet att få reda på om han är intresserad eller inte att helt enkelt försöka skicka med honom och se om och vad han svarar. Det behöver inte vara så avancerat och du behöver inte gå "all in", men du kan alltid börja med att skicka en bild på någonting du håller på med (tittar på tv, bakar pepparkakor, tvättar kläder - vad som helst), och fråga av honom vad han gör eller vad han har gjort idag. Det är en helt harmlös fråga och förhoppningsvis svarar han någonting och då är det bara att ställa följdfrågor och vara intresserad av det han har på gång. Ganska snabbt brukar det märkas om man har en "connection" eller inte. Om han inte svarar alls eller svarar bara kort och artigt så kanske han inte är så intresserad, men då är i alla fall isen bruten så OM han skulle vara intresserad så är det fritt fram för honom att skicka åt dig efter det. Fråga dig själv vad som är det värsta som kan hända? Det är trots allt "bara" ett meddelande.
Det kan kännas som att man sätter väldigt mycket på spel då man inleder kontakten utan att veta vad han tänker, men om du faktiskt är kär i honom så är det kanske ändå bättre att ta reda på vad han tänker än att bara sitta och vänta? Även om det är en person som man är kär i och inte "bara en vanlig kompis" så bygger förhållandena man har ändå förhoppningsvis på vänskap, så du kan skicka samma typ av meddelanden till honom som du skulle skicka till vem som helst av dina vänner. Jag tycker inte heller att det att man är intresserad av någon är någonting man behöver dölja, för det är ju inte ett tecken på svaghet.
På basen av det du skriver i hemliga rutan så tycker jag ändå att det låter lovande :)
Lycka till!
Kram,
Tessi