Kär
03.01.2023
Hej! Jag är kär i en kille i min skola och jag tror han gillar mig tillbaka men jag är inte helt säker och alla mina kompisar vill att jag ska fråga chans på honom och det vill jag med men jag är rädd att han kommer svara nej och sedan berätta åt alla sina kompisar och så kommer de reta mig Hej
my do

Utvecklingspsykologistuderande My svarar
09.01.2023
Hej! Vad roligt att du hör av dig :)
Om du gillar honom och tror han gillar dig tillbaka tycker jag att du kan berätta för honom hur du känner och sedan fråga hur han känner. Det är roligt att höra dina vänner tycker du ska fråga chans på honom och är det så att han inte råkar känna samma sak för dig så borde det inte vara något de ska reta dig för eftersom de ändå är dina vänner. Det viktigaste är hur du känner och ibland även fast man är osäker kan det vara bäst att berätta hur man själv känner och sedan fråga hur den andra känner istället för att behöva gå runt och tänka på det. Är det så att han tyvärr säger nej eller liknande har du åtminstone varit modig och vågat berätta hur du känner och efteråt kan släppa det och försöka fokusera på annat istället :)
Lycka till!
Vänliga hälsningar, My