Kär eller inte men nåt speciellt e de
14.10.2013
Hej Decibel!
Jag har känt supermysi kille i snart 3 månader och jag tror jag har börjat falla för honom.. Dock har jag stora problem med att acceptera att jag kanske känner nåt lite extra för honom för jag lovade mig själv att de inte betydde nåt då vi hånglade en gång.
Han är det enda jag tänker på och det börjar bli lite tröttsamt. Inte ens då jag sover lämnar han mina tankar. Jag har drömt om honom natt efter natt efter natt. Vi brukar skicka meddelanden så gott som varje dag men på senaste tiden har det blivit lite mindre och det är nu jag har börjat fatta att jag kanske har känslor för honom. Då vi skickar med varann så kan det bli lite småflirtigt men jag vet inte om han är seriös :( Jag önskar med hela min själ att han är det! För inte så längsen så brukade han komma fram till mig i skolan och prata men nu har det blivit en jättekonstig stämning mellan oss då vi ser varann i skolan. Jag orkar inte leva så här länge till :( Förlåt, jag skriver superlångt nu men jag känner att jag måste få ur mig allt!
Idag såg jag honom prata och skratta med andra tjejer och då kände jag en enorm avundsjuka. Jag har aldrig känt en så stark känsla av avund förr.
Snälla hjälp mig! Jag vet inte vad jag ska göra :(

Ungdomsinformatören Sanna svarar
18.10.2013
Hejsan, det låter nog som att du kanske börjat få lite mera känslor för den här killen. Men det är väl inget fel, fast du bestämt/lovat dig själv nåt annat. Man måste väl få ändra sig ;)
När man känner nåt extra för någon så följer det ju tyvärr med att man också lätt blir svartsjuk. Men har du tänkt att det kan ju vara att han gjorde detdär med de andra tjejerna bara för att få fram en reaktion hos dig. Om det har blivit lite spänt mellan er i skolan så kanske det beror på att ingen av er vet riktigt hur ni ska förhålla er till varandra. Om ni sms:at ganska flitigt och lite flirtigt så kan det hända att det nu börjar vara dags för ”next level”. Om jag var du så skulle jag på nåt sätt försöka få fram till honom att jag är intresserad och gärna skulle gå vidare. Fråga honom om han kommer med på bio, eller på pizza. Du behöver ju inte fråga f2f det går ju bra via sms. Visa också i skolan att du gillar honom, le mot honom, säg hej och prata lite om det känns ok. Du kan ju hitta bra flirttips under Information ->kärlek& sex -> love. Jag röstar för att du kör hårt, våga vinn!!!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna