kär elr ej
16.03.2016
Hej decibel!
Nu har jag ett lite krongligt problem, elr fråga skall vi säga. Hur vet man att man tycker om någon? Hur vet man om man älskar någon? hjälp nu

Ungdomsinformatören Sanna svarar
17.03.2016
Hejsan kära du
Det var ingen lätt fråga du har. Hur vet man att man är kär....tjaaaa hur vet man det? Och finns det olika grader av kärlek? Olika sorters kärlek? Vem vet och är det månne samma för alla eller kanske man upplever kärlek lite olika?
Vi har skrivit en massa om kärlek och hur man vet om man är kär osv, om du inte redan läst det så hittar du det HÄR.
Det finns ju såklart några tecken som brukar betyda att man är kär i någon. Som att man gärna vill vara i närheten av den personen, man gärna håller blicken lite extra länge och man skrattar lite högre och hjärtligare då den personen är i närheten. Sen om det verkligen är kärlek eller om man faktiskt älskar den personen är en annan sak. Vissa menar att riktig kärlek måste växa frma så där lite i gången och efter hand, medan andra tror fullt och fast på kärlek vid första ögonkastet. Det är väl lite olika för olika personer och så kanske det beror lite på vilka personer man möter i sitt liv. Om det riktigt klickar med någon från första stund att allt känns perfekt, då är man kanske kär. Men om man inte upplevt det så kan jag nog tycka att man kan vara kär ändå, man kanske inte kan stressa fram det utan vill ta det lite lugnt.
Summa summarum tycker jag att kärlek kan vara lite olika för olika personer. Det som är kärlek enligt den ena kanske inte är det enligt den andra. Lyssna till dig själv och känn efter hur det känns. Känns det bra och riktigt är det bra och du kan fortsätta så, men om det inte känns bra så avsluta relationen. Man kanske inte alltid behöver ha ett namn på allt.
Vet inte om du fick något svar på din fråga <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna