kär i en två år äldre tjej..
21.12.2013
Heej! Går i 7:an och Är riktigt kär för första gången.men tyväär i en tjej i 9:an, har inte en chans på henne!. Hon brukar ofta glo på mig och då brukar jag titta tilbacks och hoppas att hon inte märkt nått!.Är så kär så det gör ont olyckligtkär

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.12.2013
Hej, ljuvlit att du är kär!!! Världens bästa och mest underbara känsla, men som också kan vara välldigt välldigt jobbigt...
Varför skulle du inte kunna ha en chans på henne, är min första tanke? Om hon brukar titta på dig så måste hon ju iaf veta om att du finns. Det är inget som säger att ni inte skulle kunna bli ett par. Åldersskillnaden mellan er är heller inget som jag tycker stör. Det kanske märks mest just nu, skulle ni vara 20 och 22 skulle det inte märkas alls. Dessutom är det ju så fast i hurudan man är som person. Du kanske inte är som en typisk sjua, (hur nu en typsik sjua är) men en nia kanske har en viss bild av hur en sjua är ;) fast du kanske är precis lika mogen och vuxen som en av nians killar. Hon kanske inte är som en typisk nia, eller som du tänker att en nians tjej ska vara, hon kanske är mera likadan som du.
Jag tycker att du ska ge det en chans, men såklart ska du inte överrösa henne med ömhetsbetygelser inför hela skolan. Då blir det helt säkert pannkaka av alltihopa, hon måste ju hålla upp nån sorts image inför de andra ;) Mitt förslag är att du via tex fb eller annat socialt media tar kontakt med henne, gillar hennes bilder på instagram eller dylikt, försök lära känn henne. Så kanske ni kan börja säga hej i korridoren. Jag vet inte om du brukar röra dig på danser och liknande där hon kanske brukar vara, men det kan också vara ett sätt att bli mera bekanta, det är lättare att börja prata om man är utanför skolan.
Jag håller tummarna för att det ska bli något mellan er <3
kram från ungdomsinformatören Sanna