Kärlek
11.01.2016
Hur kommer man över någon man är kär i?
Hon vet om att jag är kär i henne, men tyvärr är hon inte singel, hon brukar vilja träffa mig typ 1-2ggr i veckan, alltid hon som hör av sig att hon vill träffa mig, jag har svårt att säga nej till hon att träffas när jag har mina känslor och vill typ inte svika henne när hon verkligen vill att jag kommer ut, samtidigt vill jag gå vidare och glömma henne när hon ej är singel, men inte så lätt att berätta det.
Vi är bra kompisar och vi brukar ha mycket roligt tillsammans, mycket skratt och leenden ger vi varandra, där kommer oftast mina känslor kommer fram.
Hon skulle vilja vara tillsammans med mig om hon skulle bli singel.
Känns orättvist jobbigt när jag aldrig haft någon flickvän och sådana känslor för någon.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.01.2016
Hejsan, ljuvligt med en så god vän, men jobbigt då du skulle vilja mera och hon inte är singel. Det låter lite som att hon inte riktigt vet hur hon vill ha det, hur kan hon säga att hon skulle vilja vara tillsammans med dig om hon var singel???? Om hon vill vara med dig så måste hon ju göra slut med sin kille och bli tillsammans med dig. Hon kan ju i allra högsta grad påverka det själv, det är ju inget som hon måste sitta och vänta att ska hända.
Jag tycker det låter som att hon vill äta kakan och ha den kvar. Alltså hon vill fortsätta vara med sin kille, men vill ändå att du ska hållas kvar på hennes krok. På ett sätt kan jag förstå henne, det är alltid trevligt att känna sig älskad från alla håll, men det är fel mot dig att ge dig falska förhoppningar genom att mata dina känslor. Jag kan förstå att du har svårt att säga nej när hon vill träffas, men jag funderar ändå om det är just det du borde göra. För er bådas skull. Det är ju inte rätt mot hennes kille heller att hon umgås med dig och säger att hon gärna skulle vilja vara tillsammans med dig om hon var singel, hur skulle det kännas om du var hennes kille och hon gjorde så med nån annan?
Jag kan förstå att du vill gå vidare, det är ju ohållbart i längden att du ska känna dig som nummer två hela tiden. Men jag tror inte att du kommer vidare om ni fortsätter på det här sättet. Antingen måste hon välja dig och göra slut med den andre eller så kanske ni ska ha en liten paus i era träffar, hur illa det än skär i hjärtat. Men om det heller inte blir till något mera än vänskap mellan er, så vill ju du såklart ha alla chanser att kunna träffa någon annan som är ledig och som kan bli din, eller hur? För att kunna göra det så behöver du klippa banden till den här tjejen, tyvärr. Ni behöver inte klippa totalt och aldrig mera ses, men du kommer inte vidare om hon hela tiden är där och håller liv i din flamma.
Säg att hon måste välja, antingen gör hon slut med sin kille och blir tillsammans med dig eller så måste ni ta det lite lugnare så du kan gå vidare.
Många varma kramar från ungdomsinformatören Sanna