Kärlek
16.11.2015
Jag ha vali kär i en flicko nu. Ho vejt man om ho känner nå för mig? Vad skall vi göra första gången vi träffas?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.11.2015
Hej, vad ljuvligt underbart att vara kär <3
Vi har ju månadens tema om kärlek just nu där kan du hitta massor om hur man vet om den andra gillar en och lite flirttips och förslag på vad man kan göra när man träffas mm. Kolla HÄR.
Nu vet jag ju inte om du gjort några försök att få kontakt med henne eller om ni kanske redan känner varandra så att ni kan prata och umgås lättsamt. Men man märker om nån är intresserad ifall den kollar åt ens håll ofta, kanske ser i ögonen lite för länge. Alltid ler mot en och sånt. Tjejer brukar också bli lite fnittriga och flamsiga när en kille de gillar är i närheten. Kanske skratta lite högre än nromalt. Men hon kan nog gilla dig fast du inte skulle märkt något av detta.
Om ni inte pratat med varandra så ska du åtminstone börja med att alltid se henne i ögonen då ni möts och gärna säga hej, kanske så smått börja fråga tex vad hon fått i nåt prov, eller vad hon ska hitta på i veckoslutet, vad hon gillade lunchen mm.
Tips på vad man kan hitta på vid första daten.... om ni inte känner varandra så bra kan det ju vara bra att tex gå på bio eller en konsert första gången ni träffas. Då måste ni inte prata hela tiden och sen har ni automatiskt något att prata om efter filmen eller konserten. Det kan ju lätt bli pinsam tystnad och det är ju trist. Men om ni känner varandra lite från förr och redan klarat av småpratet så är det ju ingen skillnad vad ni gör på er första date. Då kan ni fast gå på pizza eller café, men då ska man ju faktiskt hitta på nåt att prata om. Överlag så gillar de flesta att prata om sig själva, så om man frågar om allt möjligt som vad hon gillar för musik, har hon sett den nya Bondfilmen, vilken sorts filmer brukar hon se, alternativt kan man förhoppningsvis hitta nåt tv program som båda gillar och brukar se, då har man ju genast massor att prata om. Du ser helt säkert inte på Bonde söker fru, men det kanske hon gör så det kan du kanske fråga om, men då behöver du veta lite vad som är på gång där :)
Hör gärna av dig och berätta hur det går, fast här under i kommentaren.
Kram från ungdomsinformatören Sanna