Kärlek
16.09.2022
Jag är kär i en killen och först såg det ut som om han också var kär i mig, det var han kanske också men nu efter typ ett år av att vi har varit kära i varandra båda två utan att berätta för varandra så käns det som att han inte gillar mig mera han ler och skojar nog enu med mig men han undviker mig och tittar inte åt mitt hål längre snälla hjälp vad tror ni ?. Hund

Ungdomsinformatör Kix svarar
21.09.2022
Hejsan!
Tack för din fråga.
Jag förstår att det kan vara svårt att veta sånt här ibland. Ofta så kan man se det på den andra genom att de ofta tittar åt ens håll, ler åt en mycket, verkar antingen lite ”blyg” eller extra ”clownig” när de är runt en, kanske ger en komplimanger, och så vidare.
Det kan mycket bra vara att ni nog båda har varit förtjusta i varandra, men att det på grund av exempelvis blyghet inte ”hänt nåt mer” :) För det kan kännas svårt att vara den som tar första steget. Dock händer ju ingenting heller om ingen gör det...
Jag kan ju inte säga säkert, men det KAN eventuellt vara så att killen märkt att ”ingenting verkar gå framåt” och att han håller på att så att säga ”släppa hoppet” och försöka gå vidare. Ifall du inte vill att det här ska hända så skulle det kanske vara bäst att sätta korten på bordet och erkänna till honom att du gillar honom. Antingen det, eller ta er kontakt till nästa nivå genom att fråga om han vill hitta på något tillsammans med dig. Genom att umgås mera så kan ni lära känna varandra bättre, och det kan också göra det lättare att prata om känslor.
Om ni båda använder social media så kanske det går att ta kontakt där via, ifall du inte vågar fråga face to face..?
Ifall det visar sig att han inte är lika kär i dig som du är i honom, så kan ju det göra lite ont, men ibland är kärleken värd att ta såna risker, för om man inte vågar så vinner man heller inget :)
Jag önskar dig massvis med lycka till!
Kram, Kix