kärlek och hårda könsorgan
04.03.2016
Hej! Äntligen så klickade det och jag har en pojkvän. Efter många om och men och lite tid. Ändå är allt inte perfekt. Jag älskar min pojkvän, men har ochså smått känslor för en annan, och jag tror han har en liten stöt för mig. Jag vill bara veta om det är sant. För om det är det så skulle det stå mellan han och pojkvännen och jag vill inte göra sådanna val. Men jo det går i perioder och det brukar oftast lösa sig.
En konstig sak som jag inte vågar säga till honom är att jag tänder på när han får stånd. Det är så konstigt, men varje gång han får det så vill jag bara känna av bucklingen under hans byxor. Jag vill liksom känna av bucklingen med min fiffi. Det liksom pirrar till i mig varje gång den råkar komma i kontakt med fiffin. Ibland vill jag bara ha honom att stoppa in den i mig, men båda kör med det att inget sex före giftemål. Vet inte hur länge det komer att fungera, men vågar inte dela mina tankar med honom om hur jag tänker när vi hånglar.
Jag vill även att han rör mig på mina weak spots, men han har så stor respekt så han vågar inte röra brösten eller på vissa ställen utan att jag har fört hans hand till mina bröst, men jag tänder mer på när det kommer spontant och när han rör mig på mina svaga punkter utan att jag styr och ställer och säger hur jag vill ha det. Vad skall jag göra? och hur skall jag göra med det hårda könsorganet som jag bara älskar att känna av? Jag har säkert glömt något, men jag tror jag har fått med det viktigaste love

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.03.2016
Hej,
Och grattis till pojkvännen :) Det är skönt att få vara tillsammans och känna att man hör ihop med någon som man verkligen tycker om. Senare i ditt mail skriver du om att ni har beslutat att vänta med sex tills ni har gift er, och det är helt ok. MEN du skriver också att det finns en annan kille som kanske har känslor för dig, så jag ber dig fundera igenom saken väldigt noga innan du börjar gå i giftastankar eftersom det ju verkar som om du också hade känslor för denna "andra" kille?. Med tanke på din ålder tycker jag att du gott kan vänta med att fundera på äktenskap lite ännu, förhasta dig inte utan ta det med ro. Om det är meningen att det skall vara ni två för resten av livet så har ni ju inte heller någon brådska.
Det är nog helt normalt att du tänder på att han får stånd. Det är lite samma sak som att killar tänder på att känna att tjejen är våt. Det betyder ju att den andra personen blir upphetsad av dig - och det i sig kan vara väldigt upphetsande. Inget konstigt alls med det. Och det är ju inte heller konstigt att det känns skönt eller upphetsande att känna hans stånd mot ditt kön, men om ni har bestämt er för att vänta med sex tills äktenskapet så kanske det skulle vara bra att diskutera igenom var ni drar gränsen? Om det är så att ni vill vänta med sex så får du helt enkelt finna dig i att vänta på att känna honom inne i dig, men det behöver ju inte heller vara en dålig sak. Att vänta på någonting kan ju också vara väldigt njutningsfullt, speciellt om båda känner likadant. Och bestämmer ni er för att inte vänta - ja, då är det så, då får ni leva med det beslutet.
Jag tycker att man skall göra som det känns rätt för en själv, med tanke på det egna samvetet och enligt sin egen övertygelse. Personligen tror jag inte att sex innan äktenskapet är en synd - men däremot finns det andra saker som enligt de religiösa normerna anses ok som jag personligen inte accepterar. Viktigast är nog att man är sann mot sig själv eftersom det är man själv som skall leva med sina tankar och konsekvenserna av sina handlingar. Kanske ni borde diskutera saken så skulle det minska risken för missförstånd eller att någon sedan känner sig lurad eller felbehandlad. Men oavsett vilket beslut ni fattar och vad ni väljer att göra så är det ju tydligt att den sexuella attraktionen och energin finns mellan er och det är en bra sak!
Lycka till!
Kram
Tessi