Killar..
16.09.2014
Jag träffade en kille på kulturnatten, alltså nu i helgen.
De va en fest utomhus och de ena ledde till de andra och sen stog vi helt plötsligt och strulade hur länge som helst, de var mörkt så jag såg knappt hur han såg ut då. (Medans jag kysste han tänkte jag bara på mitt ex och de kändes verkligen inte likadant)
Men han tog min mobil och la till sitt nummer, nu har han precis fått min snapchat och de känns jätte hemskt att säga de men han såg inte ut som jag trodde alls, och jag vill inte gå efter utseendet för han verkar som en jätte snäll kille,men har aldrig sett han på riktigt i dags ljus..men när jag ser han på bild tappar jag alla "känslor" och känner att jag inte vill prata med honom..vilket är hemskt.
Sedan jag gjorde slut med mitt Ex i juni så har två killar varit intresserade av mig och jag skulle bara kunna bli tsm med nån av dom om jag ville de, vill ha en pojkvän men känner verkligen inget för någon av dom, vilket känns jobbigt, men kanske inte ska ta första bästa, men rädd att de inte kommer komma någon annan..
kanske har jag inte kommit över mitt ex, men han har en ny tjej nu, så då borde jag väll med ha gjort de?
Kan man få känslor om jag börjar träffa killen jag träffade på kulturnatten eller ska jag ge upp eftersom jag inte attraheras av hans utseende.
Tacksam för svar, kram Johanna
"Storasyster" Mizza svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.09.2014
Hej!
Nu har en av Decibels storasystrar fått din fråga, så svar är nog på kommande :)
Hälsar ungdomsinforamtören Liselott
Hej Johanna!
Spontant så tycker jag att det låter som att du inte har kommit över ditt ex. Och det är helt okej. Att komma över någon tar tid, och det ska det få göra. Jag tror att orsaken till att du inte attraheras av någon annan, utseendemässigt eller på annat sätt, också har att göra med att du fortfarande har känslor för och tänker på ditt ex. Oavsett vem du skulle träffa och hur han skulle se ut så är det svårt att bli intresserad då man har tankarna på någon annan.
Att komma över någon tar olika länge för olika människor. Att ditt ex har en ny tjej behöver absolut inte betyda att du ska behöva ha en ny pojkvän, eller att du ens behöver vara över ditt ex ännu.
Mitt råd till dig är att helt släppa stressen på att behöva träffa någon. Det finns ingen tidsgräns på hur länge det ska ta att komma över någon och man måste få göra det i sin egen takt. Istället för att försöka få fram känslor för någon ny kille tycker jag att du just nu ska fokusera på dig själv och på andra saker, som att ha roligt med kompisar och på att vara singel en stund. Eftersom du skriver att du har träffat olika killar, men inte känner något för dem tror jag att det är bäst att inte påbörja något med dem. Det blir inte bra då man försöker få fram känslor som inte finns där, eller då man försöker hitta orsaker varför någon ändå är attraktiv trots att magkänslan säger något annat.
Jag kan med 100 % säkerhet säga att du kommer att träffa en ny kille och du kommer att bli underbart förälskad igen! :) Dessutom tycker jag av erfarenhet, både egna och andras, att det oftast brukar dyka upp någon intressant kille då man minst anar det och då man inte försöker träffa någon.
Ha inte bråttom, varken med att försöka stress-komma över ditt ex eller då det gäller att hitta en ny pojkvän. Allt tar sin tid och lita på din egen magkänsla då det gäller nya killar, känns det inte bra brukar det lönas att lyssna på den känslan. Du kommer att kunna känna underbara kärlekskänslor för en ny kille då du är redo och då du minst anar det! :)
MASSOR med lycka till!
Kramar storasyster Maritza