Killar?
02.06.2015
Hej! Det är så att några killar i min klass säger att en kille gillar mig. Detta började under en resa som vi var på för 2 veckor sedan. När killarna säger detta rodnar han och skrattar bara. Jag har frågat några av dem killarna och de säger att de har trott de ganska länge, på grund av hur han är när jag är i närheten. Men jag har inte märkt något på honom. Jag har alltid trott att han gillar en annan tjej i klassen eftersom han pratar mer med henne än med mig. Sen är det även så att jag är ganska blyg och har svårt för att prata spontant och det blir oftast lite pinsamt. Men den senaste tiden känns det som att han undviker mig. Han pratar inte med mig och går omvägar när vi möts i skolan. Jag har alltid tänkt på honom som en kompis men jag tror att jag börjar gilla honom. Men hur kan jag veta om han verkligen gillar mig? Jag vågar ju inte fråga... Han är verkligen jättesnäll, men jag vågar inte fråga och sen om han säger att han inte gillar mig kommer det bli så pinsamt att träffas i skolan. Hur ska jag göra? Kan jag kolla på kroppsspråket för att tyda hans signaler?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
05.06.2015
Hejsan! Liite får jag känslan när jag läser din text att du är smickrad för att han verkar gilla dej. Men tyvärr skriver du aldrig att du skulle vara kär i honom... Inte ens att du gillar honom! Vilket får mej att undra. För att man ska lyckas i ett förhållande ska det väl nog vara kärlek och förälskelse från bägge hållen?! Inte bara så att "han verkar gilla mej - då blir jag tillsammans med honom". Ni ska väl vara kära i varann så det känns ända ut i tårna för er bägge 2?!
Mitt råd till dej är nog att vänta ut tiden lite. Speciellt eftersom det tyxs förekomma lite mixade budskap...
Men nu är det sommar och det finns killar överallt! Se dej omkring och titta vilken kille som får ditt <3 att banka lite hårdare - så får vi se sen då...
Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare
PS I så fall att du liksom glömde nämna att du har varit dö-kär i honom i flera månader - så är det väl bara att visa det med kroppspråket och ge honom lite mera tid och uppmärksamhet än vad andra killar får.   DS