Killar
02.10.2017
Om en pojke förr skrev åt en nästan varje dag på sommaren men nu på skoltid att han bara skikkar ibland på helgerna alltså när han har tid, vad betyder det? Vi har alltid nånting att tala om. Och han svarar jätte jätte snabbt. Väntar han för mig att skikka först? Tar han en paus så att det inte går för snabbt? För att jag brukar nästan aldrig börja skikka först åt honom. Och skikkar Han inte för att han tror att han är störande om han skikkar mycket? Så ska jag ta initiativet och skikka åt honom? Och om han inte skikkar först nån gång så ska jag bara ge upp? Och hur ska jag sluta tänka på "varför skikkar han aldrig först" eller "när ska han skikka nästa gång" Oh yeah

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.10.2017
Hej.
Jag tycker inte att du skall överanalysera så mycket. Alla av alternativen du skriver KAN stämma. Det kan handla om allt från att han inte är lika intresserad längre till att han faktiskt är för upptagen eller att han försöker hålla sig undan lite och vänta på att DU skall skicka först.
Så jag tycker att DU skall försöka ta initiativ och skicka först, det ger nog tydligare besked om vad som är på gång. Om han inte svarar alls, eller om han svarar väldigt kort och lite svävande så kanske han inte är så intresserad, medan om han kastar sig in i diskussionen och är pratsam så betyder det kanske att han har väntat på att du skall höra av dig och visa att DU är intresserad.
Så skrid till verket och fråga hur han har det.
Kram
Tessi