Komplicerad kärlek
23.10.2019
Vet inte vad jag ska göra just nu, jag är kär i min vän (Saras) bror (Simon). Vi har pratat en hel del och trivs verkligen tillsammans, har mycket gemensamt och han är den jag kunde tänka mig att dela livet med. Dock har jag svårt att komma över eller sluta tänka på min andra väns (Stella) relation till Simon. Vi, jag, Sara och Stella umgås mycket och är väldigt nära vänner, som systrar. Vi är också väldigt bra vänner med Saras bror, speciellt Stella. Stella brukar ibland sova hos Simon i hans lägenhet trots att hon bara bor en bit utanför stan. Hon har även sovit hos andra män som jag vet att de endast är vänner och inget mer men det gör fortfarande ont varje gång jag hör att hon sovit hos honom eftersom det borde vara jag som är där och inte hon även om de två också är som syskon till varandra. Vet även att de har rätt mycket kontakt och är väldigt nära vänner men pga deras åldersskillnad skulle jag inte tro att de hade nåt mer än det. Har inte vågat berätta om mina känslor för Simon men Stella och Sara vet. Sara har inte sagt så mycket, och vill kanske heller inte att det ska vara sant medan Stella tycker det är rätt mysigt och roligt och tycker vi skulle passa bra ihop. Vad ska jag göra, vill inte förstöra vår vänskap men vill även kunna lita på dem och utan att någon annan delar säng med Simon även om de bara är vänner och bor under samma tak. Förälskad

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.10.2019
Hej!
Tack för dig fråga! Vill börja med att säga - va bra att du har berättat till Sara och Stella om dina känslor för Simon. Du nämner också att Stella är positivt till det och hon tycker att ni skulle passa bra tillsammans, vilket e super. Så det verkar ju som att hon inte har några känslor för honom och att hon inte heller skulle göra nått med honom. Vad kan du göra för att lita på henne och på Simon?
Vad känner Simon? Dejtar ni eller umgås ni som kompisar? Ifall han inte vet om att du är intresserad, så borde du fundera över ifall du vill berätta hur du känner. Vi vet inte vad som händer i framtiden, ibland så måste man bara chansa. Vad säger din magkänsla(utan att fundera på det negativa som kan hända)?
Ta hand om dig!
Kram, Ida