Lala
28.07.2014
Hejj svejjs! Nu är det så att jag var på ett läger och såg en superduper snygg,het hen! Alltså omg...! Hen verkade vara intresserad av mig också, som t.ex gav mig tydliga blickar, kollade upp från telefonen och smilade medans hen kollade mig i ögonen, gick förbi där jag befann mig med mina kompisar och flirtade på många andra sätt. Som när vi hade en lek, känner du dina grannar, så sa hen "ja men inte dom som har glasögon och kollade på mig menande. Men det finns bara ett problem... Hen är 3 år äldre... Fast har ålderskillnaden stor påverkan? (Hen bor inte så långt borta från mitt heller) Transformers
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.07.2014
Hej du!
Vad roligt det här låter! :D Speciellt om det gör dig glad. Det är ju alltid roligt att få lite extra uppmärksamhet, speciellt om man tycker lite speciellt mycket om den man får uppmärksamhet av.
Om åldersskillnaden i det här fallet har så stor påverkan är svårt för oss att säga. Det beror så mycket på personen och personligheten, hur långt hen har kommit i sin mognadsnivå osv. Det lär du märka om du väljer att ta mer kontakt med honom/henne. Det som personerna i kommentarerna säger stämmer helt, så kolla dem också :)
Det främsta du ska komma ihåg vad gäller åldersskillnaden är att du inte ska gå med på att göra något du inte vill. Sexuellt, alltså. Det är kanske att ta det hela lite långt in i framtiden, men bara så att du kommer ihåg det. Åldersskillnaden är så pass stor att det kan hända att killen/tjejen är redo för något sexuellt som du inte ännu är, och det måste du hålla i minnet. Ta hand om dig själv!! Om han/hon vill något sånt av dig som du inte är redo för så måste du komma ihåg att säga nej och säga upp kontakten. Vi utgår ju ifrån att han/hon är välvilligt inställd, men vi måste nu ändå påminna dig så att du helt säkert kommer ihåg det :)
Nå, med det sagt så om du verkligen är intresserad av den här personen så för allt i världen, ta mer kontakt! Se vart det leder! Om du tror att han/hon kan göra dig lycklig så tveka inte att gå vidare med den här flirten :)
Lycka till! Kramar <3
hälsar sommarjobbare/storasyster Angelica och ungdomsinformatören Sanna