Mina tuttar
14.11.2013
Hej !! Jag väger 45-46kg jag är 158-160cm lång är mellan 12-14 år vill inte sega riktig åldern och jag har 75A på mina BH är det för liten storlek är mina bröst passligt stora till min ålder,vikt och längd ?? Tjejen med små bröst

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
15.11.2013
Hej Tjejen med små bröst!
Som <3 kommenterat till dig, så kan man inte säga om brösten är passlig storlek med tanke på vikt, längd och ålder. Vi utvecklas alla i olika takt och vi är alla olika - det är inte heller meningen att vi skulle vara av samma storlek (med tanke på bröst eller andra delar av kroppen) vid en viss tid eller ålder - vi är alla unika och bra så! :)
Men din längd och vikt är helt normala och bröststorleken är helt normal. Du är ännu så ung att dina bröst nog säkert kommer att växa och utvecklas ännu. För flera tjejer växer brösten ända tills man är ut ur puberteten. Dessutom så ändras ju brösten under hela livet också av graviditet, amning, viktökning och -minskning och när man åldras.
Men du är alltså helt normal! Vi har också just skrivit om hur man kan mäta vilken storlek man ska ha på BH:n och vad man ska tänka på när man ska köpa dem. Gå gärna in och läs mera under månadens tema om tjejers bröst som du hittar i bildspelet på Decibels framsida ännu under november månad. Sedan flyttas informationen under Information-sidorna.
Annars så hade <3 också andra fina råd och åsikter i sin kommentar - det är just för det här som vi ville ge er kommentar-möjligheten! Super! :)
Ha det bra!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott