Närvöös
28.12.2022
Jag skickar med en kille på snap och vi är lite på g kan man säga ska ksk träffas på nyår
Men hur ofta kan man skicka till en kille alla dagar? Han skickade igår att han tänkt lite på mig. Han skickade två ggr att han tycker jag e sööt
Vad. Kan man skicka för spice things? Vad kan jag säga till honom då vi träffas? Komplimanger men endå lite spice oxå..
Kan man röra honom isåfall var och hur ska ja krama om honom då ja ser honom eller blir det steelt
Och hur undviker man stela diskussioner på fest med en snygg person man inte träffat förut??
Tips på några bra skämt?
Och vilken spice things kan man säga i sängen????
Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.12.2022
Hej,
Det är alltid spännande då man håller på och lär känna en ny person. Men en del av spänningen är ju just den att man inte riktigt känner varandra och att man inte vet hur man skall göra - så det är helt okej fast det blir lite stelt då man ses, eller att man är nervös - för det är ju en del av det.
Jag tror att det är bäst att man inte gör upp något manuskript för vad man skall säga eller tala om, utan att man tar det som det kommer. Det är ju inte meningen att du på förhand skall träna in någon diskussion för du vet ändå inte vad han kommer att svara. Och eftersom alla människor är olika och jag varken känner dig eller honom så finns det inga allmänna regler om vad man kan skicka eller hur man skall röra vid någon utan det måste man helt enkelt ta reda på. Tanken är ju inte heller att du skall låtsas vara någonting annat än du faktiskt ÄR, så var bara dig själv. Om han tycker om dig så kan du ju då vara säker på att det är DIG han är intresserad av och inte någon inövad personlighet som du tror att han vill ha. Lita på att du räcker till precis som du är.
De saker som människor oftast tycker om och blir glada av är om man visar intresse för vad den andra personen gör eller vilka intressen den har, och att man ger komplimanger (så länge det är saker man faktiskt menar). Människor brukar också bli glada av ögonkontakt och leenden.
Olika människor har lite olika förhållningssätt till att skicka på telefonen. Vissa kollar sin telefon ofta och svarar genast då man skickar någonting, medan andra knappt kollar sin telefon. Så i varje nytt förhållande brukar man hitta sin egen "rytm" i att skicka. Beroende på hur ofta han skickar till dig så kan du svara på ungefär samma sätt. Det är troligt att man skulle bli lite stressad om man själv är passiv med telefonen och den andra skickar hela tiden, men om han också är aktiv med att skicka så är det antagligen positivt om du också är det.
I filmer övar man på förhand in vad man skall säga i olika situationer, t.ex. då man har sex. Men det som skiljer porrfilmer från sex i verkligheten är att det inte skall följa något manus utan att det är verkligt. Så om någonting känns bra och du vill säga det så gör du det, men du skall inte tänka på sex som någonting där du måste "prestera" och säga eller göra på ett visst sätt. Tänk så besviken du själv skulle bli om du efter att du har haft sex med någon får veta att personen har gett dig komplimanger eller sagt att någonting är skönt bara för att det "hör till", men utan att personen faktiskt menar det.
Var öppen och ärlig med honom om att du är intresserad (om du är det alltså). Så länge du är dig själv och personen vill umgås med dig så kan du ju lita på att det faktiskt är DIG personen vill vara med. Tro på dig själv och lycka till!
Kram,
Tessi