Övertänkande individ
03.01.2023
Hej, jag vet egentligen att jag inte har gjort något fel och borde bara släppa det men kan ändå inte komma över det. Jag har en kille och vi brukar ibland på snapchat skicka pussbilder till varandra. Så den här gången gjorde jag det men råkade skicka det till en annan kille i misstag. Jag försökte radera snapen men han hann se den innan jag hunnit radera den. Jag skickade då en snap till den här killen och skrev att snapen var menad till någon annan och att jag skickade den fel.
Nu har jag börjat inbilla mig att det skulle räknas som att jag var otrogen som skickade puss bilden till någon annan än min kille även fast jag skickade den fel. Egentligen vet jag inte heller varför jag skriver till er, typ för att någon ska bekräfta för mig att jag inte varit otrogen.
Jag vet liksom inte om jag ska berätta för min pojkvän att jag råkade skicka det här åt en annan kille eller inte. Känns fel att inte berätta för vill ju inte undanhålla något för honom men samtidigt om jag berättar är jag rädd att han ska anse att jag har varit otrogen och göra slut.
Samtidigt har jag en rädsla över att det ska komma ut att jag har skickat en pussbild åt någon annan men inte att jag skickade den fel och att det då ska spridas att jag är otrogen Övertänkare

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.01.2023
Hej,
Precis som du skriver då har du inte gjort något fel, det var helt enkelt ett misstag och det kan nog inte räknas som otrohet. Så du får släppa den tanken. Dessutom skickade du ju åt killen att det var ett misstag så han är själv medveten om att den inte var ämnad till honom.
Hur du väljer att göra, om du berättar om det för din kille eller inte är förstås upp till dig själv, men jag tror att du själv skulle kunna slappna av bättre om du berättade det. Då behöver du inte heller oroa dig över att det skulle komma fram på något annat sätt.
Jag tycker inte att du skall göra så stor sak av detta eftersom det inte var det. Det är ju samma sak som att man i misstag ringer till fel nummer - det är inte heller otrohet utan ett misstag. Så du behöver inte "bekänna det" för din kille som att du skulle ha gjort någonting fel, utan bara konstara att du gjorde ett pinsamt misstag och skickade en pussbild till någon annan, och att du sedan skrev och bad om ursäkt eftersom bilgen var menad till din kille. Du kan alltså ta upp det bara som ett lite småroligt misstag - och inte från en sådan vinkel där du ber om ursäkt eftersom det ju inte var avsiktligt.
Om din kille skulle se det som att du har gjort någonting fel så borde han jobba på sin svartsjuka, för detta var ju ett helt ärligt misstag.
Kram,
Tessi