Person
26.10.2024
Vad ska man göra om man verkligen saknar en person som man har mött på något ställe och som man kanske aldrig kommer se igen? Den killen
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
28.10.2024
Hej!
Tack för din fråga. Jag förstår hur frustrerande det här måste kännas. Tyvärr är det inte ovanligt att i efterhand ångra att man inte tog en chans när man hade en. En känsla som de flesta människor nog kommer uppleva flera gånger under sin livstid.
Tyvärr finns det i nuläget inte mycket du kan göra förutom att vänta ut känslorna och tankarna. Det kan vara jättejobbigt och ta tid, det får det göra. Det finns tyvärr inget sätt att ta sig runt dessa känslor. Att trycka ner dom och hålla dom inombords är inte heller en bra lösning på lång sikt.
När du ligger och grubblar över det här om kvällarna kan du försöka acceptera känslorna du känner och låta dom finnas där. Skriv gärna ner dom i en dagbok, eller bara på telefonen så att du får alla tankar ut ur ditt huvud. Kom även ihåg att du får prata om det du känner med någon trygg person som du litar på, den personen eller personerna kan vara ett stöd för dig och hjälpa dig att komma på andra tankar.
Försök hålla dig sysselsatt med sådant som känns roligt och meningsfullt för dig, t.ex. en hobby, någon sport, dina vänner, tid med familjen, lyssna på musik eller något annat som du tycker om att göra. Om du håller dig aktiv under dagarna och tröttar ut dig tills kvällen har du mindre energi till att fundera på den här personen.
Den dystra sanningen är tyvärr att vi ibland träffar människor i vårt liv som vi sedan aldrig ser mer. Det kan göra väldigt ont att tänka på men det kan vara bra att acceptera att det helt enkelt bara går så ibland. Det är en del av livet. Du kan istället försöka se det här som en lärdom och ett tecken på att du ska lyssna till ditt hjärta och din magkänsla i fortsättningen och följa dom nästa gång du ser en person som du blir intresserad av. Dom här tunga känslorna du känner nu är din kropps sätt att försöka lära dig att ta chanser när dom kommer. Ifall du någonsin ser den här personen igen vet du exakt vad du ska göra!
Kram <3
Rosanna