pojkvän
22.12.2013
Hej!
Jag är 13 år gammal och jag har alldrig haft ett förhållande med en pojke, alla flickor aom jag gick med i 6:an så har varit ihop med någon. Det finns en pojke i 8:an jag tycker om men jag vågar inte säga det till mina kompisar vem det är för de ver vem det är. Jag skulle skämmas om jag sa det! Mendet som är problemet är att jag känner hans lillasyster om hon får veta att jag tycker om han så kommer hon att börja reta mig. Hurska jag göraså någon börjar gilla mig?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.12.2013
Hej, det kan vara ljuvligt och härligt att vara kär men också jobbigt och pinsamt. Jag förstår helt vad du menar med att du inte vill berätta för någon ifall de börjar retas. Vissa är ju sådär mysko så de måste genast börja retas. Man kan ju fråga sig varför, jag menar det är väl inget att man tycker någon är snygg, det måste man ju få göra och det är ju dessutom helt normalt att vi människor gör ;)Strunta i att berätta för såna som kan börja retas, man måste ju inte berätta att man gillar någon speciell, eller?
Vi hade just en som var 24 år som gav en kommentar att hon inte varit tihop med någon kille ännu. Vi är alla olika, vissa har pojk och flickvänner redan i dagis och andra väntar längre. Det finns inget rätt eller fel då det gäller kärlek, allt är lika rätt så länge det känns bra för en själv. Men såklart vill vi ju alla ha någon, ingen vill vara ensam. Men man kan inte tvinga fram något. Du kan läsa vad vi skrivit om flirtande och kärlek, vi har haft det som månadens tema så det finns ganska mycket. Kolla HÄR
Där kan du säkert hitta några bra tips på hur du kan flirta och visa att du gillar någon, men du behöver ju inte göra det så tydligt att alla märker. Fast å andra sidan, OM nu någon skulle märka och säga nåt, säg då tillbaka att: "Jamenvisst, jag tycker han verkar vara trevlig och så är han såååå snygg", eller något liknande. Det finns ju kvar sen stenåldern att det inte är kul att retas mera om det inte stör den man vill reta. Lillasystern till han som du gillar skulle nog bara innerst inne bli glad och stolt över att någon gillar hennes storebror, kanske skulle hon lite retas, men ändå skulle hon nog vara mest stolt.
Lycka till hälsar ungdomsinformatören Sanna