Pojkvän pt 2
15.09.2024
(Denna fråga är till tessi eftersom hon svarade på min förra) Tror du att det kommer gå över spyandet? eftersom att han sårafe mig nog men jag älskar honom ändå, och det är han jag vill vara med

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.09.2024
Hej,
Jo, jag tror att det är någonting som går att jobba på. Om vi antar att illamåendet är din kropps sätt att göra dig uppmärksam på någonting som den tolkar som "riskabelt" (din kropp vill givetvis skydda dig från att bli sårad flera gånger och det kanske är det den försöker säga.). Sättet som jag föreställer mig att du kunde få det att gå över på är därför att helt enkelt tala med honom om saken. Han är ju antagligen medveten om att han har sårat dig, och ni behöver diskutera hur du kan känna dig tryggare i att det inte kommer att hända igen. Även om din kropp inte skulle reagera som den gör så tycker jag att det är alldeles befogat att ni har den diskussionen, för ett förhållande fungerar inte om den ena behöver gå omkring och vara rädd, och han behöver nog förtydliga för dig vad det var som hände och varför du skall känna att du kan lita på honom denna gång. Om han inte kan ge dig något lugnande besked eller försöker undvika den diskussionen så kanske din kropp reagerar helt korrekt då den försöker säga till om att någonting är fel.
Kom ihåg att du har rätt att ställa frågor och vilja vara säker på att han är värd din tid och din energi. DU är viktig, och det är meningen att du skall vara tillsammans med en person som förstår det. Om han inte tycker att du är tillräckligt viktig för att ha en svår diskussion så är han kanske inte värd dig.
Skriv gärna in om det finns flera tankar eller frågor.
Kram,
Tessi