Rädd
30.11.2021
Tack för er svar!
Men jag är jätte rädd att berätta åt min crush att jag gillar honom och sen säger han att han inte gillar mig tillbaka då kommer jag att bli jätte sårad!
Och han är jätte shy så kanske de gjör honom mera nervös och vill säga nej?

Ungdomsinformatör Kix svarar
03.12.2021
Hej!
Du behöver ju inte berätta det åt honom ännu om det känns svårt, du kan försöka att först "värma upp honom" lite mer genom att överlag visa mera intresse och se hur han reagerar på det :)
Det är naturligt att vara rädd för att bli sårad, det är ju en jobbig känsla som vi människor helst undviker. MEN!! För att vinna något, så måste man också våga något. Speciellt med kärlek finns det alltid en risk för att bli sårad - men sen igen så finns det också en chans för något väldigt fint. Och ibland så är det faktiskt värt att riskera att känna jobbiga känslor för att också kunna få chansen att känna alla de underbara känslorna! För det skulle ju vara synd om det nu faktiskt är så att ni båda gillar varandra, och sen så blir det inte till nåt eftersom ingen vågar säga nåt? Men det där bestämmer du förstås själv, om det är värt det :) Du behöver som sagt inte göra det nu på direkten, utan börja med att öka kontakten med honom typ på snap och se hur det går.
Jag kan ju inte veta säkert hur han är och hur han reagerar, men jag trooor nog inte att hans blyghet gör att han skulle säga nej endast på grund av det ifall han gillar dej, även om jag håller med om att han antagligen skulle vara ganska nervös. :)
Lycka till!
Kram, Kix