riktigt killproblem!!!
12.11.2024
För ungefär 3 månader sedan, efter en kväll på typ en bilträff så träffade jag en kille som jag tyckte var snygg så jag åkte hem med honom och vi hade sex. (det var första gången för mig om det nu spelar nån roll men jaja).
Allt var helt bra och så och han skjutsade hem mig morgonen efter, tyckte det var så gulligt eftersom jag bor liksom en timme ifrån honom så att han gjorde det var så snällt tyckte jag.
Vi har inte direkt snapat så mycket och inte skrivit alls, så det är synd. för jag tyckte om honom väldigt mycket.
Men jag kan verkligen inte sluta tänka på honom, han är verkligen fast i mitt huvud. Vet liksom inte vad jag ska göra.
Idag var jag i den staden och gick förbi honom, vi hade ögonkontakt några sekunder och nu kan jag absolut inte sluta tänka på honom. Eller är det bara för att han var mitt första ligg som han känns speciell? ughhh
Vet inte om han är intresserad av mig eller inte men vet inte vad jag ska göra, ska jag skriva till honom och berätta hur jag känner eller blir det bara creepy med tanke på att vi inte pratat alls sen den dagen?
han är 2 år äldre, vet inte heller om det spelar någon roll lotta på liseberg
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
13.11.2024
Hej!
Det är helt förståeligt att du fattade tycke för den här killen. Det var gulligt av honom att köra hem dig så jag förstår verkligen att det skapade varma känslor inom dig.
Det är inte ovanligt att man tänker extra mycket på personen man varit intim med för första gången. Han fick dig kanske att känna känslor som du inte tidigare känt.
Jag tror att det bästa du kan göra i nuläget är att försöka prata med honom mer och verkligen lära känna honom. Det är förstås bra att vara ärlig med sina känslor men helt realistiskt har du antagligen större chans att få dina känslor besvarade om ni har haft någon form av kommunikation ett tag. Annars kan det hända att det kommer lite som en blixt från klar himmel för honom.
Du kan försöka snappa lite mera med honom och se ifall det nappar. Du kan t.ex. börja med att fråga honom vad han har gjort idag eller fråga hur han mår. Efter ett tag kan du börja ställa lite mer personliga frågor och även berätta mer om dig själv. Försök hitta något som ni har gemensamt, då har ni något som ni kan relatera till varandra med och prata om. Det är en bra grund att stå på.
När det känns som att ni fått igång någon sorts kommunikation kan du börja med att fråga vad han tänker kring er situation och hur det känns för honom när ni skickar med varandra. Du kan sedan förklara att du uppskattar att prata med honom och att du gärna fortsätter att göra det ifall han också är intresserad. När det känns rätt kan du sedan skicka ett meddelande där du berättar mer om dina känslor för honom.
Kom ihåg att du fortfarande är lika fin och lika värdefull även om dina känslor inte blir besvarade. Du förtjänar en person som gillar dig lika mycket som du gillar honom och du ska aldrig nöja dig med mindre än det. Du är alldeles för bra!
Kram och lycka till! <3
Rosanna