Så kär så jag spricker!
30.12.2015
I 4 månader har jag varit så kär! Jag är kär i en pojke i min klass. Han är den snyggaste som finns! och han är rolig och snäll också.
Jag kollade på era "hur vet man att hon/han är kär i mig?" sidor. Och det mesta stämmer in på honom. Typ att han pratar och skrattar högre då jag är i närheten. Och han kollar på mig då jag går förbi i korridoren. Vi har ögonkontakt, och han e så modig så han vänder inte bort blicken. Det gör jag för jag e typ feg.
Men jag tror att det finns flera som är kär i honom. Typ 2 till. Men jag tror på allvar att han e min drömkille! Jag längtar så mycket efter honom att det suger i magen!! Och jag kan typ bara tänka på honom.
Men han e en av dom populäraste pojkarna på hela årskursen! Och jag är inte så populär. Han har liksom högre social status än mig. Skulle det funka att vara ihop med honom fast han e typ populärast, och jag är inte så jätte populär?
Vi går ju i samma klass, så det är klart att jag har pratat lite med honom. Men vad kan man egentligen prata om? Jag kommer aldrig på nåt. Bara om han frågar mig nåt,och jag svarar, så kommer jag på nåt att säga.
Jag har väl inte så många frågor, men berätta snälla hur ni tycker jag ska göra! Jag har aldrig varit så kär förr som jag är nu!! så kär så jag sprickrer!

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.12.2015
Hejsan vännen. Undebart, ljuvligt att du är så kär!!!!
Den bästa känslan i världen. Jag tycker också det låter som att han gillar dig också. Du ska helt strunta i såna tankar som att han har högre social status än dig, sånt är bara dumt. Vi är alla lika viktiga, det finns inga A och B människor! Såklart skulle det funka att ni var ihop, om ni båda gillar varandra så finns det inget hinder i världen. Du ska inte nedvärdera dig själv med såna tankar om att han skulle vara bätte på nåt sätt. Han är en helt vanlig människa han också lika som alla vi andra :) Stå på dig och rak i ryggen nu bara, och kör hårt!
Det är svårt att hitta på saker att prata om, speiellt då man är lite nervös och vem skulle inte vara det när man ska prata med världens ljuvligaste kille <3 Såklart kan man ju alltid prata om vardagliga saker, som tex vad han gjort över julen eller vad han ska göra på nyåret och sånt. Man kan ju fråga om nåt prov eller läxa men det är ju inte så spännande. Kanske du kan fråga om han sett nån ny film, eller varit på rean. Under våra sidor att flirta, hittar du säkert något att använda. Sen tycker ju alla om att prata om sig själva, så ett säkert kort brukar kunna vara att fråga någon om den andra. Nu passar det ju bra att fråga hur julen varit, om han fick det han önskade (det kan ju vara en liten extra flirt), om jullovet varit bra, om han såg Lasse Åberg filmerna osv.
Men viktigaste är nog att du ser honom i ögonen, ler och vågar prata och skratta, alltid säger hej när ni ses och sånt.
Alla tecken verkar lovande, särskillt det i hemliga rutan <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna