Sex som 15 årig
10.03.2022
Hej decibel
jag har en fråga. Jag är 15 år och min flickvän är 9 år. får jag ha samlag med henne utan någon skydd. Är det något fel med mig om jag har fetish för minderåriga? Min lilla syster ochså lika gammal och är min flickväns bästavän Fundersam pojke

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.03.2022
Hej,
Egentligen borde din fråga besvaras av Luckan, eftersom din hemort inte hör till Decibels område. Men då jag har på känn att din hemort är påhittad så svarar jag ändå.
Efter att ha jobbar på Decibel flera år så upptäcker man ganska snabbt om frågor är riktiga eller om de skrivs in för att testa. Vissa kan tycka att det känns spännande att hitta på olika situationer, speciellt sådant som känns lite förbjudet. Men vi brukar tänka att så länge någon kan ha nytta av svaret så svarar vi sakligt trots att frågan i sig inte är allvarligt ställd.
Det är för de flesta helt självklart att man inte har NÅGON form av sex med en person som är 9 år. Även om du själv är för ung för att ha nått skyddsåldern för sex så skulle det sannolikt få följder om du verkligen hade en relation till en 9-åring eftersom skillnaden i ålder och mognad mellan er är så stor. Så för att göra det riktigt lätt så NEJ, du får inte ha sex med henne.
Som 15-åring är det inte avvikande att du är intresserad av minderåriga eftersom du också själv är det.
Hälsningar
Tessi