Sova över med flickvän
23.12.2019
Hej!
Jag är en pojke (15 år) och jag har varit tillsammans med min flickvän i snart 8 månader och vi skulle gärna vilja sova över hos varandra men det finns ett problem, min mamma tillåter inte det, men hennes föräldrar är okej med det, hur ska jag lyckas övertyga mina förläldrar om att låta mig börja spendera vissa nätter ibland med henne?

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2019
Hej!
Jadu, du är långt ifrån ensam om detta.. Det finns tyvärr inget lätt sätt att övertyga sina föräldrar. Jag vet att det känns frustrerande att dom inte tillåter dig att sova hos/med din flickvän. Det du kunde göra är att lugnt diskutera med dina föräldrar och försöka förstå varför dom har tagit sitt beslut och ta reda på när du får sova hos din flickvän. Frågor som du kan ställa: Varför får du inte sova över din flickväns (be dem motivera)? Är dom rädda att något ska ske? Kommer du någon gång i framtiden få sova hos din flickvän, i så fall när?
Lycka till! :)
Kram, Ida