Text
03.10.2017
Hej! Det är jag som skickade och frågade om det där med kille och sms.
Ni sa att jag skulle ta initiativet att skikka först men jag vågar inte för att jag tror att jag kommer störa honom. Han skikkade åt mig på en helg och jag var shockad för att vi inte hade skrivit på cirka 1 och en halv vecka. Orkade han inte vänta för mig att skikka först? För han skickade bara såhär randomt och var jätte intresserad och sånt. Väntar han för mig att börja skikka åt honom först? för att tänk om han inte gör det men så skickar jag så tänker han "åååh hon igen" och han e bara snäll och svarar Lollipop

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.10.2017
Hej,
Ja, det är någonting som ingen annan kan svara på, hur han reagerar om du skickar först. Men jag tycker att fördelarna skulle vara större än nackdelarna. Fördelen om du skickar först skulle isåfall vara att du visar att du kan ta initiativ och vågar "störa" honom. Om du inte skickar så kan det ju istället hända att han tänker att du inte alls är intresserad och att hans eget intresse svalnar.
Han har ju också möjligheten att inte svara om det skulle vara så att han tycker att det är jobbigt. Jag röstar för att du vågar ta chansen och skickar till honom. Om han inte skulle vara intresserad av dig så är det kanske ändå bättre om du får veta det nu?
Kram
Tessi