Tycker han om mig?
11.11.2013
Hej det finns en kille i min klass som är jättesöt, och han har börjat prata med mig ibland på lektionerna när jag sitter brevid honom. Nu undrar jag om han tycker om mig? Hur ska jag veta? Snälla svara snabbt Undrande tjej

Ungdomsinformatören Lena svarar
18.11.2013
Hej Undrande tjej!
Förlåt att vi inte kunnat svara snabbt men det kommer in massor med frågor och dessutom är skolturnén i full gång så den tar en del av vår tid. Men nu ska vi svara på din fråga - kanske det inte är för sent ännu, han kanske tittar på dig och pratar med dig fortfarande ibland?
Det verkar nog som att killen skulle vara intresserad av dig, tecknen han ger är positiva! Du har fått en kommentar av "En tjej" som nämner flera saker som tyder på att någon är intresserad: tittar han på dig, ler han åt dig, rör han vid dig etc. Och överlag om han försöker ta kontakt med dig på något sätt (tex genom att prata) så är det nog ett bra tecken.
Vi har skrivit massor om förälskelse och hur man vet om någon är kär här på Decibel förut. Läs gärna mera under Information > Kärlek > Intresserad - förälskad - kär > Hur vet man att någon är kär Nivå 1&2.
Om du är intresserad av honom ska du förstås svara på hans frågor och också ta kontakt med honom genom att le och titta tillbaka. Du hittar flera flirttips under Information > Kärlek > Hur man flirtar.
Lycka till! :)
Hälsar Ungdomsinformatören Lena