Vad ska jag göra
17.01.2018
Hej en kille sa till mig att han gillade mig för ett tag sen å då var inte jag så intresserad men nu har jag börjat bli intresserad av honom men jag tror att han inte gillar mig längre hur ska jag göra Melissa

Ungdomsinformatör Ida svarar
19.01.2018
Hejsan!
Okej, skall försöka ge lite tips här vad du kan göra, men först ställer jag några frågor som du kan svara på åt dig själv. Varför tror du att han inte gillar dig mera? Sa du åt honom att du inte alls är intresserad av honom och ni hade inte kontakt efter det? Så om du gillar honom och inte pratar med honom i nuläget ta upp kontakten med honom. Om ni redan skickar och pratar med varann, så börja skicka med honom oftare så han märker att du är intresserad av att vara mer än bara kompisar. Kanske flörta lite, t.ex. kommentera att han är trevlig, snäll eller söt eller skicka åt honom ”va snygg du var idag i skolan” (förstås bara om du faktiskt tycker det). Om du vill att han ska veta att du är intresserad så måste du visa det, för han kan inte läsa dina tankar. Det kan mycket väl hända att han är fortfarande intresserad av dig och blir super glad av att du börjar skicka. Du kan fråga av honom om han vill hitta på något med dig.
Om det är så att du sa åt honom rakt ut att du inte var intresserad av honom och ni slutade prata med varann. Om du vill kan du säga/skicka åt honom att  du har ändrat dig, fråga om han fortfarande är intresserad av dig .
OCH om du märker att han inte ger komplimanger tillbaka, att han inte svarar eller vill inte hitta på något tillsammans med dig så då är han kanske inte intresserad. Då vet du det och kan gå vidare och komma över honom.
Lycka till! :)
Kram, Ida