Vad ska jag göra med henne
31.07.2014
Heej! Hoppas att ni vet nånting om detta. Vad ska man göra med en flicka som kommer hit från ett annat land? Alltså vi är kära Handuvet

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.08.2014
Hej, jag antar att det är du samma som skrev det tidigare inlägget också :)
Nu vet jag ju inte hur länge hon kommer att vara här, och varifrån kommer hon? Jag menar det kan ju vara lite olika om hon kommer från tex Stockholm i Sverige eller om hon kommer från Bergamo i Italien. Hon kommer ju säkert mest för att träffa dig såklart. Men jag kan förstå att du ändå vill ha något program, kanske visa henne något fint som finns här, något kul, något som hon kanske inte sett eller varit med om tidigare osv.
Det är ju du som känner henne bäst <3 Jag vet inte vad hon har för intressen. Kanske gillar hon hästar, kanske är hon allergisk. Kanske kunde en tur till Power Park vara passligt, eller Kalajoki? Kan ju också hända att hon inte vill något annat än att umgås med dig, skratta, kramas och kanske nån puss ;)
Du kan ju ha några alternativ på aktiviteter som tex de jag nämde ovan, men det viktigaste är nog att du frågar henne vad hon vill ha ut av sin resan hit till dig i Finland. Fråga så får hon också känna sig delaktig, det kan ju hända att ni har olika behov av mängden på aktiviteter. Du kanske planerar en lååååång lista med allt möjligt medan hon helst bara tar det lugnt och kanske inte vill göra så mycket utom att vara med dig. Bäst är nog att ni tillsammans planerar vad ni ska hitta på. Hon kanske vill gå och shoppa nån dag? Om vädret fortsätter kan ni väl ta en stranddag. Det beror ju också på hur länge hon ska stanna här, om det inte är så jätte många dagar är det inte så bra om varje dag är fullproppad med program. Sen vet jag ju inte hur bra ni känner varandra från förr, har ni träffats tidigare eller lärt känna varandra på nätet? Har hon varit här tidigare? Tjaaaa nu tycker jag nästan att jag frågar mera än vad jag svarar ;) det var ju inte meningen. Hoppas att du iaf får något tips här nu och som sagt var fråga vad hon vill göra, du behöver inte ha allt planerat klart innan hon kommer. Det viktigaste är ju du!!!! Och sen kan du ju ge förslag om hon säger vad hon tänkt sig, du vet ju iaf vad som finns här på lagom avstånd.
Lycka till med er träff!!!!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna