Vanhempi mies
30.09.2017
Hei. Poikaystäväni on 20 vuotta minua vanhempi. Kerroin perheelleni että hän on 25 v. Hän ei halua lapsia moneen vuosiin tai ei ollenkaan. Sama minun kohdallani. Tullaan toimeen tosi hyvin ja meillä on myös yhteisiä kavereita. Olen aina nuorin kaveriporukoissa mutta niin se on aina ollut. Meillä sujuu kaikki hyvin. Rakastamme toisia ja hän on kunnon tyyppi. Laitoin kysymyksen tänne aijemin mutta sanoitte että ei kannattais jatkaa tätä mutta miksi? Kavereilleni olen sanonut oikean iän... Olemme tunteneet aika kauan ja meillä menee hyvin. Vanhemmat haluasivat nähdä sen mutta sitten paljastuisoikea ikä... Mitä tekisin jotta tästä helpoiten selviäis? En halua järkyttää niitä millään tavalla. Tjfnare

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi svarar
02.10.2017
Hei,
Kiva että olet uskaltanut kertoa kavereillesi poikakaverisi oikean iän. Suhde vaikuttaa jo melko vakavalta? Tietenkään en pysty sinun puolestasi mitään päätöksiä tekemään, kyseessähän on sinun elämäsi, ja sinun on itse tehtävä omat päätöksesi. Minun mielipide pysyy kuitenkin samana - mielestäni hän on liian vanha sinulle.
Suuri ikäero ei välttämättä tarkoita että suhde ei toimisi, mutta kysymykseni on edelleen sama - minkä takia aikuinen mies haluaa suhteen niin paljon nuoremman naisen kanssa? Jos ajattelet että sinulla olisi suhde 20v nuoremman miehen kanssa - niin tämä "mies" ei ole edes syntynyt vielä.
Jos sinusta kuitenkin tuntuu että hän on sinulle se oikea, niin minun mielipiteeni ei vaikuta siihen millään tavalla. Olet aikuinen. Suosittelisin kuitenkin että olisit vanhemmillesi rehellinen jos mietit tämän miehen kanssa vakavaa suhdetta. Vanhempasi haluavat sinulle pekkää hyvää, ja jos itse tiedät että hän on sinulle oikea niin sinun on saatava vanhempasi ymmärtämään tätä. Jos et pysty olemaan koko suhteesta rehellinen niin se tarkoittaa todennäköisesti sitä että itse jo tiedostat että kaikki ei ole ihan niin kuin pitäisi.
Mielestäni hän on sinulle liian vanha. Jos itse olisit 10 vuotta vanhempi niin 20 vuoden ikäero ei ehkä olisi yhtä iso asia, mutta silti ikäero olisi merkittävä. Loppujen lopuksi sinä itse teet kuitenkin kaikki päätökset, ja ainoastaan sinä itse voit päättää kuka, ja mitä on oikein sinulle.
Kaikkea hyvää sinulle.
Tessi