Varför?
24.06.2022
Hej Decibel!
Finns en kille som jag skrivit med i 8 månader nu och då menar jag inte 8 månader i streck utan vi har haft ”break”. 3 månader break sen hörde han av sig igen sen 3 månader break igen och nu en tredje chans. Han har varit väldigt oklar mot mig och sagt väldigt mycket ord men aldrig visat handlingar för mig därför har jag dissat han 2 gånger men han hörde av sig till mig nu senaste gången vilket han inte brukar göra eller att jag förvänta mig att han skulle göra de. Han hörde av sig och sa att han tänker på mig och vill att vi ger det en chans igen. Vilket jag inte tackar nej till eftersom jag tyckt om honom i 8 månader. Han har inte vågat träffa mig och hans liksom förklaring har varit att han inte har tid för han går sport plus även att han är rädd att jag ska tycka att han är ful. Därför har jag bara dissar han o känt jag orkar inte för jag får en massa förhoppningar när han säger massa ord om vad vi ska gö osv
Nu en tredje gång har vi även skickat otroligt intima bilder för varandra o öppnat upp oss. Jag vet inte varför jag litar på honom så mycke de är väldigt dumt av mig. Han har sparat mina foton och kan gö va han vill dock har jag oxå sparat men skulle aldrig skicka till någon. Han har blivit lite små kall mot mig efter bilderna. Han snapar inte mig lika mycke han skriver inte. Han brukar snapa mig varje morgon men denna morgon gjorde han inte de. Det har gått 2 dagar efter nu. Han är borta så jag kan inte heller tvinga han att träffa mig även fast han sa att vi ska ses när han kommer tillbaka. Ska jag vänta tills han kommer tillbaka för att se om vi ses? De känns lite omöjligt o ses om han blivit kall mot mig. Jag förklarade mina känslor varför jag dissat honom dem andra gångerna och skrev att jag mått dåligt o varit ledsen. Han besvarade mig med respekt och förståligt, men känns som han gör samma sak nu. Vet inte vad jag ska göra allt känns skumt. Är det samma kille igen nu efter 2 veckor? Ska jag ge han chans att de kanske förbättrar sig inom dagarna?
Han lovade mig att träffa mig denna gång han skrev ”VI SKA SES” han har stängt av snapkartan helt plötsligt vilket han inte brukar göra. Tänker ibland? Vad det mitt underliv som han tycker va ful när jag skicka bilden? Eller vad kan allt bero på?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.06.2022
Hej,
Jag förstår att du tycker att situationen är förvirrande, och jag tror egentligen att enda sättet att försöka reda ut vad som pågår och vad det egentligen är ni har på gång är att träffas på riktigt. Å ena sidan är det förståeligt att han inte svarar lika snabbt eller intensivt om han är på resa - men å andra sidan så är det ju inte hållbart i längden att ha ett "förhållande" bara via telefonen.
Helt tydligt finns det ju något intresse, för annars skulle ni knappast hålla på och skriva gång på gång efter era uppehåll, men jag förstår att det är frustrerande att du inte riktigt vet var du har honom. Jag tror INTE att hans tystnad beror på att han inte skulle ha tyckt om dina bilder även om jag förstår att det kan kännas så då han plötsligt blir lite svår att tyda igen. Att ha sex med en annan person - oavsett om det handlar om sex irl eller genom telefonen innebär att man har ett ansvar för varandra, och att ge någon annan det ansvaret gör alltid att man blir lite sårbar. Jag förstår att det nu just kan kännas som att det inte var en så god idé att skicka bilderna till honom MEN du skall komma ihåg att OM han skulle sprida bilderna så är det HAN som gör ett brott.
Det är jättesvårt att veta vad han tycker och tänker om du inte får tala med honom irl, så det tycker jag att du skall försöka styra upp. Det kan hända att han är jätteblyg eller oroad för vad du skall tycka om honom (precis som han skrev) och att han därför drar sig tillbaka, så det behöver ju inte alls handla om dig. Men innan du investerar mer tid eller energi i honom så tycker jag att ni skall träffas på riktigt och se hur det känns.
Lycka till och skriv gärna och berätta hur det gick.
Kram,
Tessi