Vill följa!
24.03.2022
Hej
Just nu kör vi en ny kurs i skolan där vi har lektioner med 3orna jag går i 2an i gymnasiet då. Det finns en kille där som jag tycker är jätte snygg dock har jag aldrig fått ögonkontakt med han, men tycker han är så snygg och han är verkligen en sån som jobbar på lektionerna och är duktig. Jag tänker att det blir stelt att börja följa han eftersom han kanske inte känner samma på något sätt. Eller liksom stelt att man går på samma lektioner så ska jag liksom följa. Vad ska jag göra???? HJÄLP vill att han ska märke av mig och se mig

Ungdomsinformatör Kix svarar
30.03.2022
Tjena!
Tack för din fråga. Vad kul att det finns en sån kille som du fått upp ögonen för och att ni har kurs tillsammans! Han låter som en bra typ som tar skolan på allvar.
Försök att inte överanalysera det där med vad han ska tycka om att du börjar följa honom – go for it säger jag. Eftersom han är lite svår att få kontakt med i skolan (ögonkontakt och sånt, kanske just för att han koncentrerar sig på uppgifterna) så kan det här vara ett annat sätt att göra att han lägger märke dig. Och ifall han då känner igen dig från sin sociala media så kanske han också börjar lägga märke till dig mera i skolan och du får lättare att hitta ögonkontakt.
Jag tycker inte alls det är konstigt att man börjar följa någon man går i samma skola med, oavsett om man är intresserade av dem eller inte :) Så det skadar nog ingenting, utan kan snarare bara vara ett steg framåt för att närma dig honom.
Lycka till!
Kram, Kix