Wtf?
03.04.2022
Heeej!!
Helt ärligt så är jag jätte confused aldrig varit såhär confused i hela mitt liv. Det finns en kille som jag lärt känna via snap vi har pratat i telefon 3 gånger nu o varje gång i telefon så säger han att jag är gullig snygg såna komplimanger och även att om vi hittar på saker ska vi göra si o så osv. Efter vi snacka i telefon så skrev vi HELA natten om hur mycket vi va intresserade av varandra o ville ses. Jag kände skön vibe och nu är jag jätte glad kände jag…. Dagen efter är han kall som fan skriver inget SNAPAR inget allt är dött och dethär har varit såhär dem andra gångerna vi snackar i telefon med. Han förklarar för mig att jag är så fin och vacker och ibland överdriver hur fin jag är, men sen gör han så? Jag är bara jätte förvirrad liksom vad gör han? Vad vill han? Han har inga tjejer o aldrig haft förhållande vilket jag har konkreta bevis på. Skulle inte kunna kalla han player eller att han leker med mig eftersom han är ganska instängd av sig. Fattar bara inte hur han kan bli så kall direkt efter 1 dag
Ps : skrev innan här om liknande situation.
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
07.04.2022
Hej!
Jag är inte alls förvånad över att du verkligen är förvirrad över hur den här killen fungerar. I en sådan här situation är det naturligt att bli förvirrad och kanske känna att man blir lurad, vilket kan leda till att man börjar skylla sig själv och undra om något är fel på en. Kom ihåg att du själv inte har gjort något fel, och att det inte är frågan om att det skulle vara nåt fel på dig.
Risken med att lära känna och bli intresserad av (eller till och med bli kär i) någon på sociala medier är att man inte kan vara helt säker på den andras känslor eller vad den andre vill. För någon kan det räcka med att flirta med den andra utan att man har ett behov att ta saker vidare. Det kan låta riktigt hårt och grymt att någon skulle bete sig så, och som om man lekte med en annans känslor. Det kan ibland lönas att man håller tillbaka lite med att investera sina känslor i något innan man blir mera säker på den andras intentioner.
Nu kan jag ju förstås inte säga säkert varför den här killen först uttrycker sitt intresse och sedan fryser – dessutom sådär snabbt efter att ni har pratat. Men baserat på vad du har sagt verkar det som att antingen räcker den här typen av ofarlig flirt för killen utan någon annan konsekvens, eller så kan han ha en tendens att bli orolig när känslor kommer in och är rädd för nästa steg. Ifall killen har någon sådan typ av ångest skulle det också förklara varför han inte har dejtat tidigare - om han bara inte varit redo för det, eller är rädd för det av någon anledning. Det kan också vara att han blir rädd att han varit för ”på”, att han ska skrämma bort dig.
Oavsett så är det inte riktigt schysst att utan förklaring ändra sitt beteende såhär drastiskt och lämna en annan människa att grubbla, så det bästa vore kanske om du kunde fråga av honom rakt ut varför han gör så här. Typ ”Jag upplever att du efter att vi pratat i telefonen blir kall, finns det någon orsak till det? Jag förstår inte riktigt eftersom jag upplever att vi har bra kemi när vi pratar”. Du kan också berätta hur du känner när han gör så, för det kan bra vara att han inte förstått det.
Det viktigaste är trots allt att du inte skyller på dig själv på något vis för det här.
Lycka till!
Mvh, Piia