15 och 13
29.11.2021
Hej, min flickvän är 13 och jag är 15. Vi har haft samlag många gånger redan på 2 månader. Vi har gett varandra sugmärken och ganska stora och många. Och jag har fingrat henne och hon har sugit av mig många gånger. Men tänk om hon blir gravid? Är detta lagligt eller olagligt? Killen
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
30.11.2021
Hej,
När sex sker på ömsesidig vilja trots att ni båda är ”omyndiga” så är det ingen fara. Kom ihåg att värna om varandra och ta ansvar! Att ha sex med en annan person innebär stort ansvar - ett stort ansvar är att se till att inte bli gravida om man inte önskar det. Därför är det viktigt att ni använder kondom, och kondomen ska sitta på penisen hela samlaget - från början till slut! För inte in penisen i slidan utan kondom - då är ni säkra.
Kram!
Malin