?
25.08.2019
Hej, efter varje gång jag har haft sex elr någon har pullat mig så börjar det klia så i mitt underliv ganska högt upp typ i samma höjd som urinhålet. Vad beror det på? Och sen har jag en anna fråga min pojkvän har väldigt svårt att komma det tar väldigt länge för honom och å när det kmr i
så är det väldigt lite, vi slutar nästan alltid före för att det tar så länge? Javet inte vad det beror på men kanske vissa killar har bara väldigt svårt att komma? Anonym
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
27.08.2019
Hej Anonym,
Det låter som om du blir torr vid/runt urinröret eller vid klitoris. Att ha torra slemhinnor är väldigt vanligt. Det du kan prova med är att smörja dig med vitt vaselin 3ggr/dag vid detta område, och sedan utvärdera om det blir bättre. Smörj gärna en lite längre tid, 2-3 veckor.
Vissa killar kan ha en fördröjd utlösning. Det kan bero på olika orsaker, eller inte ha någon specifik orsak alls. Ibland kan det vara så att killar känner sig oroliga eller stressade och att den därför fördröjer eller uteblir helt. Om din kille känner sig orolig eller är i behov av att prata med någon, tycker jag han skall göra det. Det kan vara en läkare, en skolhälsovårdare eller en kurator. Jag tänker att det är ytterst viktigt att ni pratar om det, så han och du kan känna er trygga att föra det samtalet och vara öppna med varandra, bara det kan minska stressen.
Kram!
Malin Wiik-Norrman