Är jag gravid?!
04.12.2015
Hejsan! Min kille och jag har nyss haft sex, nu är jag otroligt väldigt orolig att jag är gravid, jag vet att chansen är liten, mrn endå. Vi hade sex 3 gånger, han kom i mig bara 1 gång eller kanski 2, men då hade han kondom, men då så när handrog ut(j han hade int kommit i mig då) så märkt vi att kondomen va bort, men att den va som bara fast i min slida, så att han had int haft kuken i mig oskyddat, men att kan jag vara gravid? otroligt tacksam för svar, är så himla orolig. :(

Ungdomsinformatören Liselott svarar
07.12.2015
Hej!
Så länge ni hade kondom på under de tre samlagen, så borde du nog vara skyddad mot graviditet. Precis som du gissar, så tror jag också att hade han kondom på när han kom in i dig, inte fick utlösning och att den gled av när han drog ut snoppen (troligen för att han blev slak medan ni höll på), så ska det nog inte ha kommit några spermier in i slidan på ett sådant sätt att de skulle ha kunnat ta sig vidare till livmodern. Den avglidna kondomen borde nog ha varit ivägen för eventuella rester från förra utlösningen och de borde ha kommit med ut när ni drog ut kondomen.
Nu förstod jag din text som så att ni hade använt kondom alla tre gångerna? För se, ifall han fört in snoppen i dig i något skede utan kondom, så finns det en liten, liten risk för graviditet. Se, i något skede mellan att han först får stånd och att han får utlösning, så kommer det en klar droppe vätska ur ollonet. Den "fördroppen" är tänkt att dels smörja ollonet och dels rensa urinröret - men den kan innehålla spermier, speciellt om det inte alls var länge sedan förra gången han hade utlösning. Oftast torkas den här droppen av mot kläder eller liknande, men för han in snoppen i slidan när droppen är kvar på ollonet, så finns alltså en liten risk för graviditet. Det är därför det aldrig är säkert med avbrutet samlag. Fast för att befruktning ska ske ska det här nog hända runtikring ägglossningen - plus det där lilla magiska som skapar liv, vad det nu sedan är för något.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott