avsugning
27.09.2015
Hej! Jag har träffat en kille som jag trivs med och vi försöker gå framåt rätt långsamt så vi skall hinna lära känna varandra först, så allt känns rätt bekvämt mellan oss. Vi har nu börjat med oralsex (är det förresten ovanligt att ta det i den ordningen? Oralsex före "vanligt" sex?) och jag är inte erfaren när det kommer till att ge avsugningar. Han har verkat helt nöjd hittills men han har inte fått utlösning utan bara varit hård, är det att jag inte håller på tillräckligt länge? Hur länge skall man hålla på? Känns så dumt då snoppen bara lämnar där hårt uppåtstående men känns också konstigt att fortsätta då det känns som om jag hållit på så länge.
Tack på förhand! :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.09.2015
Hej.
Det låter helt ok att ni har börjat med oralsex innan ni börjar med "vanligt" sex. Kanske inte det allra vanligaste men så länge det är frågan om att ni båda ger och tar emot så finns det knappast något fel i det. (om det däremot är så att det bara är du som suger av honom och inte får någonting tillbaka så tycker jag att ni skall diskutera villkoren lite eftersom det isåfall är väldigt orättvist)
Du har fått en kommentar nedan där det står att du kan titta på porrfilm och göra likadant - min åsikt om det är nja. Porrfilmer kan vara både bra och dåliga. De kan hjälpa till att ge nya idéer och tips, men det kan också ge helt fel uppfattning om hur saker och ting fungerar IRL. Det är som med matlagningsprogram på tv - de kan göra dig hungrig och ge dig nya idéer, men de gör dig inte till en bra kock.
Det bästa tipset jag kan ge är att fråga honom hur han vill ha det, och vara lyhörd för hur han reagerar då du suger av honom. Hur han t.ex. andas, stönar, rör sig o.s.v. allt detta berättar om han tycker att det är skönt eller inte. Så skall du inte heller vara rädd för att använda dina händer och pröva på nya saker. Du måste ju inte hålla på tills han kommer om du inte vill, och du måste inte ta i munnen då han kommer bara för att de gör så i filmerna - det är trots allt ganska sällan tjejer tycker om att svälja satsen och man skall inte göra någonting man inte är helt med på.
Var nyfiken - slicka, kyss, smek, kläm, sug. Ändra tryck och tempo, använd fingrarna och händerna till att krama om testiklarna och massera mellangården. Det finns inga regler. Det är svårt att ge några heltäckande råd eftersom alla trots allt tycker om olika saker och någonting som känns helt rätt för en kille kan vara helt fel för en annan. Så därför tycker jag att du skall vara uppmärksam och lyssna/titta/tala med din kille och på så sätt blir du bäst på att suga av just honom.
Tro på dig själv!
Tessi