Avsugning
04.07.2016
Hej!
Det här med att suga kuk jag har inte riktigt förstått mig på hur länge och när man ska göra det. Vet att det inte finns några skrivna regler för det och det beror på vem man är med men vill ändå veta lite om det principiella.
Om man har avsugning som en del av förspelet innan man skall köra in den hur länge ska man suga då? För man kan ju inte suga tills killen kommer då. Så när ska man sluta?
Är avsugning en del av att få en kille TILLRÄCKLIGT "våt och hård" för att köra in den eller bara en nice grej i hela sexakten?
Berätta allt som kan vara nyttigt, kul, intressant å viktigt om avsugningar hehe. Kanske till å med hur man blir ett proffs på det.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.07.2016
Hej,
"Berätta allt som kan vara nyttigt, kul, intressant å viktigt om avsugningar hehe. Kanske till å med hur man blir ett proffs på det." - Inte några små krav såhär en onsdag morgon :) Vi skall se vad jag kan komma med.
Precis som du själv skriver så finns det inga direkta regler då det gäller avsugningar (eller sex överhuvudtaget). Allt handlar ju om vad man själv tycker om och vad killen man suger av tycker om. Nyckeln till att lyckas riktigt riktigt bra är att verkligen lyssna och tolka de signaler som ens partner skickar ut, både genom stön, andhämtning och hur han spänner sina muskler. Det finns alltså inte ett enda säkert trick - utan själva tricket är att lyssna och tolka medan du jobbar - och då kommer du att fatta vad han tycker om.
Av denna anledning är det ju bra om man inte varje gång man har sex har det med en ny person, eftersom man då inte kan förlita sig på att samma sak stämmer för honom - utan då får man börja om från början.
Några generella tips kan t.ex. vara:
1. Börja med en dusch. Antingen tillsammans eller på varsitt håll innan sexet. Då behöver du inte vara orolig över att han skall lukta eller smaka oaptitligt då du kommer ner. Eftersom penisen även har andra kroppsliga funktioner så kan den smaka av både vad han har ätit, druckit och rökt om han inte är ren. Så för alla inblandades trivsel är det kul om spelpjäserna är rena. (om det är så man vill ha det alltså. Om man tycker om mer smak så är det också helt ok.)
2. Var inte rädd för penisen. Våga komma nära. Våga ta i ordentligt. Den går inte så lätt sönder och att vara jätteförsiktig är mer irriterande än upphetsande. Försök att varva försiktighet och "retsamhet" med att ta i ordentligt.
3. Försök att tänka på avsugningen som någonting du gör även för din egen skull - inte bara för honom. Tänk på det som en skattjakt eller ett outforskat område som du försöker kartlägga. Om du själv njuter av det - och njuter av att se, höra och känna hans reaktioner så kommer det att märkas. Likaså märks det om du inte tycker om det och det är ganska osexigt. Man kan kanske inte tvinga sig själv att tycka om någonting, men man kan försöka att sluta se på det som "ett nödvändigt ont" eller en jobbig del av förspelet, och istället tänka på det som att "nu skall vi ta tid på oss och undersöka detta".
4. Ta god tid på dig. Ja- om du märker att killen är nära att komma, och du upplever att ni inte ännu är klara så får du ju sätta stopp för det och avbryta, men annars finns det inte direkt någon tidsgräns. Då du tycker att du är klar och att upphetsningen eller känslan av njutning inte längre stiger utan börjar plana - då är det dags att variera sig. Men man kan tänka på att det är helt okej - och t.o.m. önskvärt att man får ta det långsamt. Det behöver inte gå snabbt. På så sätt behöver du inte heller ha ett färdigt manus för hur du skall göra utan kan ta det lite som det kommer.
5. Förvänta dig att få tillbaka. Se till att han ger lika mycket som han tar. För många tjejer är det självklart att de skall ge oralsex, men det är inte alls lika självklrt för killar att ge det. Jag tycker att det är dags för tjejer att ställa lite krav och ha lite egna förväntningar. Varför skulle inte vi ha samma rätt att säga att vår njutning är viktig??
Sen kan vi ta några konkreta tips:
1. Killar tycker om att se vad du håller på med. Ha därför inte håret hängande för ansiktet utan lägg upp det. Låt honom se din mun och tunga jobba. Du kan också placera er framför en spegel. Så att han sitter på en stol eller står mittemot spegeln och ser sig själv framifrån och dig bakifrån, på knä framför honom.
2. Var inte rädd för att låta det höras. Många tjejer kan bli självmedvetna och generade om det hörs ljud då de suger av, men i själva verket brukar det vara ganska uppskattat om det hörs våta och smackande ljud medan du suger.
3. Var inte rädd för pungen. Om du inte ännu känner att du vill suga på den eller slicka på den så kan du testa att bara massera den eller smeka den med handen medan du suger. Du kan också massera eller trycka vid mellangården, d.v.s. huden mellan pungen och anus. Så är det förstås hela grejen med anus - men det kan vara en dealbreaker om det skulle visa sig att han hör till den delen av killarna som INTE tycker om att bli petade där. Andra killar älskar det, men sånt är ju inte lätt att veta på förhand. Man får nog bara testa sig fram lite försiktigt.
4. Inga tänder. Öppna munnen helt då du tar honom i munnen, och täck den nedre tandraden med tungan. Ocm du bara försöker spänna läpparna runt tänderna så blir det ändå som en hård kant. Men genom att lägga tungan emellan honom och den nedre tandraden så blir det mjukare och skönare. Mer tunga,mer saliv, och mindre tänder alltså.
5. Sug, slicka, pussa, krama. Allt du kan komma på. Det är fritt fram att testa. Dra förhuden helt tillbaka och håll den tillbaka med handen medan du följer ollonkanten med tungan eller kittlar med tungan mot strängen.
Som med allting allting annat så ger övning färdighet även i detta område.
Kör hårt!
Kram
Tessi