Blod efter Samlag
20.10.2022
Hej
När jag hade samlag igår med min pojkvän (vi båda var med på det) så var det lite brunt blod på hans fingrar efter han fingrade mig. Vi trodde jag fick mens så jag lag in en tampong. Men sedan när jag tog ut den var det inget blod på den. Alltså kom det inget mer blod efter samlaget. Det var ungefär 20nde gången vi gjorde det så det var väldigt konstigt.
Kan det vara för att vi hade en ny position vi aldrig provat förut eller vad kan det bero på.Vi använde också kondom. Apananders69

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.10.2022
Hej,
Det kan mycket väl bero på att ni hade sex i en "ny" ställning, speciellt om din pojkvän kom längre eller djupare in i dig så att han stötte mot livmodertappen. Det är inte farligt fast det kom blod och betyder inte att det kommer att ske varje gång. Eftersom blodet var mörkare till färgen tyder det inte heller på att det skulle vara ett sår som blödde utan snarare att blodet kom från livmodern. OM det skulle vara så att du märker att du blöder ofta efter att ni har haft sex så är det bra om du kontaktar preventivmottagningen om det, men efter bara en gång är det ingenting ni behöver oroa er över.