Blöder
02.02.2022
Hej!
Min fråga är att är det normalt att man blöder föera dagar (har blött 3 dgr) efter att ens kille fingrat? Tar inte ont eller så men blöder klart blod? Äter mini piller sen 3 år tillbacka och han fingrade ganska hårt. Vi hade ett långt förspel så jag var väldigt våt Tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
08.02.2022
Hej,
Det du beskriver är väldigt vanligt förekommande! Det som har hänt är att han antagligen kommit lite långt bak i vagina med sina fingrar (ca. 3 fingerleder upp/bak i vaginan sitter din livmodertapp där mensen kommer ut). Han har alltså troligtvis kommit åt din livmodertapp där längst bak och framkallat en mensliknande blödning. När man äter p-piller och om man skjuter fram sin mens mycket(hoppar över sockerpillren) eller tar minipiller och inte har någon mens alls vanligtvis så kan man vara mer känslig för blödningar vid sex.
Det som kan förebygga att inte detta händer, är att han backar lite med handen och inte trycker in fingrarna så långt.
Kram!
Malin