Böld
01.01.2016
Hej jag har fått en "böld på min penis som under natten blivit större ser ut som en stor finne typ med en svart prick i mitten nån som har en annaning vad det kan va? Calle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.01.2016
Hej.
Jag tycker att det låter som en pormask eller en talgkörtel som har blivit tilltäppt. Det är ganska vanligt att det händer och det är ingenting att oroa sig över. Försök undvika att klämma på den eftersom den då kan bli mer irriterad och i värsta fall inflammerad. Det bästa är nog att låta den vara och vänta på att den går över.
OM den skulle bli väldigt smärtsam eller fortsätta att växa så kan du gå och visa upp den för en läkare, men det tror jag inte att den kommer att göra.
Håll penisen ren och torr så kommer säkert problemet att lösa sig av sig själv.
Kram
Tessi