Efter sexet
28.10.2020
Hej!
Jag och min kille har varit tillsammans 2 månader snart. Vi har ett aktivt sexliv tillsammans och båda trivs med det och det är inte stelt eller något, men efter sexet vet jag aldrig vad jag ska säga. Har ni tips på vad man kan säga/ prata om?
Kram

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.10.2020
Hej,
Jag tror att det är ganska vanligt att man känner sig lite tom i huvudet efter att man har haft sex, och det är nog helt okej att det är så. Kanske det inte gör så mycket att man inte direkt börjar pladdra på om någonting utan istället ligger kvar och bara njuter av att vara nöjd och trött i huvudet.
Förr eller senare måste man ju ändå stiga upp och då brukar samtalet ta fart igen av sig själv. Men jag tror inte att man behöver vara rädd för tystnaden som uppstår utan det är helt okej. Njut av att bara vara nära en liten stund, det är kanske ärligare än att fylla tystnaden med ord som inte betyder någonting.
Kram
Tessi