Fetisch
24.09.2022
Hej! Jag är en tjej på 16 år, och min pojkvän är 17, fyller just 18. Jag och han har vari tillsammans i 2 år typ, och har haft sex tillsammans nästan lika länge, jag äter p piller och vi använder inget annat eftersom vi båda är varandras första partner.
Jag skäms lite, men skulle så gärna villa suga min pojkvän tills han kommer i min mun, blir så jävla kåt av tanken att få svälja hans sperma...
Jag har sagt till honom, men han är en övertänkare och är rädd att jag säger det för att jag känner att han vill det, men det är inte alls så. Så han börjar alltid sätta in den där nere långt innan han kommer. Han är ju jättegullig som inte vill pressa mig till något, men ibland känns det som att han försöker att jag inte ska känna mig pressad när jag inte ens känner mig pressad. Men jo, ska prata med honom mera så han förstår.
Min fråga är:
Är det nervärderande för en kvinna att vilja bli kallad saker som "bitch" och "spermaroskis" å sånt för blir så kåt av tanken, men min bästis, och på typ hela internet säger alla att det är nedvärderande å sånt.. Plus att de känns som att min pv är för snäll för att kalla mig såna saker... Bdsm-freak

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.09.2022
Hej,
Alla människor har nog lite olika uppfattning om vad som är "sexigt" och vad de själv går igång på. Jag tycker inte att det du beskriver låter konstigt eller avvikande - så länge det handlar om att du VILL ha det så.
Det är ganska vanligt att människor tycker att dominans/underkastelse och hela maktspelet i sex är upphetsande - MEN det finns också de som tycker att det enbart är nedvärderande och kränkande. Det man då måste komma ihåg är att alla har rätt till sin egen uppfattning och att man aldrig har rätt att tvinga någon till en form av sex som de inte själva mår bra av. Med andra ord har du rätt att bli upphetsad av tanken på att din kille kommer i din mun eller kallar dig för "förnedrande" saker då ni har sex eftersom det kan vara en del av maktspel som du njuter av under sex. (det innebär ju inte att du vill att han skall kalla dig för dessa saker annars eller att du skulle acceptera att han behandlade dig nedvärderande i största allmänhet, jag tror att du förstår skillnaden.) Men din pojkvän har också rätt att inte tycka att det är okej att göra det om det går över hans gräns. Det kan hända att det är någonting ni borde tala om, och att han skulle vara villig att testa det om han visste hur mycket du faktiskt vill det - men han måste ha samma rätt till sina gränser som alla andra.
Jag tror att de av dina vänner som har starka åsikter mot att man talar fult till varandra under sex helt enkelt inte förstår att det för vissa är väldigt upphetsande att leka med olika roller, att antingen vara dominant eller att underkasta sig. Det innebär inte att man själv nödvändigtvis skulle ha låg självkänsla eller bära på något trauma, utan att man upplever att ens sexuella relation är trygg och att man då FÅR leva ut olika fantasier. En av anledningarna till att "Fifty shades of Grey" böckerna blev så populära då de kom var nog det att det för många kvinnor var en aha-upplevelse att de fick tillåta sig själva att bli upphetsade av sex som inte är bara mysigt och romantiskt.
Det viktigaste då man har sex är att man har rätt till sina egna gränser och att man respekterar sin partners gränser. Sen är det en fantastisk gåva att man kan utvecklas under hela livet så att man upptäcker nya saker som man går igång på. Jag tycker därför att kommunikation är jätteviktigt, för det kan hända att din pojkvän kan ge dig allt det du önskar men att han hittills inte har vågat göra det med rädsla för att du skall tycka att det är ovälkommet. Diskutera saken :)
Kram,
Tessi