Finns det risk att jag blir gravid?
19.08.2024
Hej! Jag är en tjej, och jag använder p piller (slinda), så jag och min kille har sex utan kondom, det jag undrar är: när han får utlösning/orgasm måste han dra sig ut och sluta då? (vilket vi gör) eller kan vi fortsätta ha sex fast han fåt utlösning? Eller finns det någon risk med det? Kan jag bli gravid? Vad händer om vi fortsätter?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.08.2024
Hej,
Eftersom du använder Slinda så är du skyddad mot oönskad graviditet, förutsatt att du tar dina piller enligt föreskrifterna. Då är det alltså helt okej om han kommer inne i dig, oavsett hur många gånger han kommer. Då det kommer till att fortsätta ha sex efter att killen har fått utlösning så är det vanligt att killens erektion avtar efter utlösningen och att han då inte kan fortsätta ha penetrativt sex. Det kan förstås finnas stora individuella skillnader med det, vissa killar kan snabbt få erektion igen och då är det förstås fritt fram att fortsätta och det finns inga risker med det.
Om någonting lämnade oklart så är det bara att fråga.
Kram,
Tessi